Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub error 17  (gelezen 782 keer)

Davitio

• Gast
Grub error 17
« Gepost op: 2008/12/09, 16:44:33 »
Heey,

ik heb een klein probleempje. Vorig jaar heb ik ubuntu geinstalleerd. Ik vond het niet helemaal super dus heb er verder niets mee gedaan. Tot gister...mijn schijfruimte begon op te raken en kwam op het idee om mijn ubuntu partitie maar te verwijderen. Zo gezegd zogedaan. Ik heb met patition magic mijn ubuntu partitie verwijdert...Echter start ik mijn computer vandaag op en krijg de melding:

Grub error 17

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 (niet beginnen waarom ik niet verder ga met ubuntu aub:))
BTW kom niet verder dan intialiseren ofzo

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
Re: Grub error 17
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/09, 16:50:42 »
Arie, in onze documentatie staat perfect hoe het mbr te herstellen.
Anders even de zoekfunctie gebruiken Davitio.

Davitio

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 16:57:22 »
heb ook al zoek functie gebruikt, maar dan kom ik voornamelijk topics tegen die wel weer ubuntu op hun pc willen, maar hiermee moet het vast lukken  bedankt:)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/09, 17:39:18 »
Hier is de link: http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubVerwijdering

Jammer dat je voor dat "andere" OS hebt gekozen .......
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Davitio

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/09, 18:20:42 »
Hier is de link: http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubVerwijdering

Jammer dat je voor dat "andere" OS hebt gekozen .......

dankje:) maar snap hem niet helemaal. Ik heb nu die Ultimate Boot CD op een cdtje gebrand...en als ik hem opstart dan moet ik een commando ingeven, maar heb geen idee welk...

tjah ik kan er niet tegen dat ik overal naar moet zoeken. Ik ben ongeveer met Windows opgegroeid en weet alles te vinden wat ik nodig heb, maar als je dan in ubuntu komt...dan moet je alles weer opnieuw uit zoeken en dat is gewoon niets voor mij:S, maar wie weet probeer ik het over een tijdje nog een keer

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/09, 20:31:33 »
dat is toch juist de uitdaging?

ik heb jaren met xp lopen stoeien,,leuke en minder leuke momenten en zelfs zo erg dat vrienden en familie tot in weide omtrek me wisten te vinden met allerhande problemen.

nu met ubuntu/linux [ben ook met puppy aan het stoeien oa] begin je weer from scratch en heb je juist veel eeer van je werk als je iets begint te snappen/aan het werken krijgt/naar je hand kunt zetten.

tip van mij,, scharrel ergens een dertiendehands pc'tje op en installeer daar ubuntu/linux op en hou xp op je main machine,
na verloop van tijd dualboot als je vertrouwd begint te raken en dan.

tja xp staat er bij mij ook nog op maar sinds de dualboot,,nu een paar maandjes geleden nog maar twee keer gestart en gebruikt niet eens echt.

maar als antwoord,,op je vraag:

Boot from the windows XP CD, press the "R" key in the setup in order to start the restoration console. Select your windows XP installation from the list, and enter the administrator password.
Enter the command: "FIXMBR" (without the quotes) at the input prompt and confirm the next question with a "Y" (without the quotes). Use exit to restore the computer.[code/]

sucses en mischien tot ziens :)