Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd afdrukprobleem  (gelezen 780 keer)

Offline Rulus

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Vreemd afdrukprobleem
« Gepost op: 2008/12/08, 21:14:34 »
Hallo allemaal,

Ik heb een bizar probleem bij het afdrukken van deze pagina: [link weggehaald wegens pre-production site]

Als ik ze afdruk met een Gecko browser (Firefox 3.0.4, Epiphany-gecko) op Ubuntu Intrepid (8.10) worden de afbeeldingen (logo, bbq) niet afgedrukt. Ze verschijnen wel in het afdrukvoorbeeld, maar niet op de eigenlijke afdruk. Hetzelfde probleem heb ik kunnen reproduceren met Fedora 10.

Dezelfde pagina afdrukken met dezelfde Firefox 3.0.4, op dezelfde printer onder Hardy (Ubuntu 8.04) drukt wél de afbeeldingen mee af. Ook met Firefox 3.0.4 onder Windows XP gaat het goed.

Met Webkit gebaseerde browsers (Arora, Safari) zijn er geen problemen, niet op OS X, Intrepid, Hardy of Fedora 10. Het probleem komt overigens voor op mijn twee (verschillende) HP printers.

Mensen met andere browsers of besturingssystemen mogen het uiteraard ook even testen, dat kan misschien helpen. Let er wel op dat je de pagina effectief moet uitprinten, het afdrukvoorbeeld is niet betrouwbaar (zie hoger).

De vraag is nu: waar moet ik zoeken? Is het een foutje in Gecko, een foutje in de website, een bug in het printsysteem van moderne Linuxdistributies, of nog iets anders? Hoe zoek ik dat uit? Alle tips welkom :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/03, 14:49:45 door Rulus »

Offline Rulus

• Lid
Re: Vreemd afdrukprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/09, 22:32:09 »
Iemand? Misschien past dit overigens beter in Offtopic, aangezien ik niet weet of het een Ubuntu probleem is. Het is alleszins niet Ubuntu-specifiek.

mickvdv

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 22:47:29 »
Op het mozbrowser forum weten ze meer van firefox af dan wij (de meeste) hier;

http://www.mozbrowser.nl/forum/

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/09, 22:48:01 »
Op het mozbrowser forum weten ze meer van firefox af dan wij (de meeste) hier;