Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: outlook mail archief importeren  (gelezen 4224 keer)

Offline FdeJ

• Lid
outlook mail archief importeren
« Gepost op: 2008/12/07, 17:40:17 »
Hoi,

na enige tijd weer de problemen van windows te hebben ervaren, wil ik zowel op mijn prive pc alsmede zakelijke laptop volledig op ubuntu overschakelen, geen dual bootinstallatie maar volledig linux. Echter ik heb een flink mail archief in outlook (.pst), wat ik vrij intensief gebruik. Kan ik dit op een of andere manier in evolution of een andere ubuntu mail client importeren? Daar ik geen techneut ben, heb ik geen flauw idee of dit kan.
Hoop dat er mensen op dit forum zijn die hier ervaring mee hebben.

Groet,

Frank

Re: outlook mail archief importeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/07, 18:04:20 »
allereerst:

ik raad aan mail altijd op de server te laten staan. Dit is in te schakelen in menig mailprogramma, en heeft als groot voordeel dat alle mail in elk mailprogramma op te halen is. Bijvoorbeeld, u hebt 2 computers waarop u uw mail wilt ophalen. U controleert uw mail op computer één en u haalt een nieuwe mail binnen. Wanneer u daarna op mail controleert op computer 2, zullen er geen nieuwe mails zijn. Met deze optie wordt dat probleem verholpen.

Maar goed, nu het probleem. Ik raad aan het programma Thunderbird te installeren, en via dat programma het PST-bestand te importeren, en vervolgens de mailbox te exporteren in het mbox-formaat. Daarna kunt u dit formaat importeren in Evolution en kunt u thunderbird weer verwijderen.

Offline FdeJ

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 07:54:07 »
bedankt!
 heb op windows mijn mail archief in thunderbird kunnen importeren. Ik hoop nu als ik komend weekend mijn laptop volledig ga switchen naar ubutu, dat ik de mbox bestanden dan kan koppelen aan thunderbird onder ubuntu.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/09, 08:43:39 »
Je kan ook gewoon thunderbird gebruiken natuurlijk in plaats van evolution, het is maar wat je zelf wil.
Ik gebruik zelf Thunderbird en heb gewoon mijn Outlook geexporteerd naar Thunderbird in Windows. Nadien de profielmap van Thunderbird gekopieerd naar mijn Ubuntu en alles werkt netjes. De profielmap van Thunderbird vind je in windows in c:\docs&settings\local settings\application data\thunderbird\profiles\xxxxxxx.default (x-en zijn willekeurige tekens) en de inhoud van die map kopieer je naar /home/<username>/.mozilla-thunderbird/profiles/zzzzzz.default (ook hier weer zijn de z-en willekeurige tekens).
Nadien je Thunderbird starten en alles zou moeten werken. Je moet er wel op letten dat je de originele naam van die 'zzzzzz.default' map houdt, anders vind Thunderbird die map uiteraard niet terug.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/09, 09:58:01 »
Thunderbird is inderdaad de mogelijkheid om outlook mailarchieven te converteren. Dat kan je dan op Windows doen.

De resulterende bestanden zijn mbox bestanden. Zowel Thunderbird als Evolution gebruiken dat formaat. Zoals Darkstar zegt kan je dan inderdaad kiezen wat je wil gebruiken, en je kan van het één naar het ander overschakelen zonder nog een vertaalslag te doen. Een commandolijntooltje "archmbox" laat toe vanaf de commandolijn mbox bestanden te manipuleren.

Het advies je mail op de server te laten staan is maar van beperkte waarde. Wat als de server morgen de stekker uittrekt? En als je van werk verandert? Ik vind dat blinde vertrouwen in webservers en webservices een gevaarlijke evolutie.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/09, 14:32:36 »
Het advies je mail op de server te laten staan is maar van beperkte waarde.
En het is ook de vraag hoe lang de (mail/isp)provider die mails voor je wilt bewaren, mailboxen zijn beruchte megabytevreters...

« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/09, 16:41:42 »
Ik  heb een soort gelijk probleem, een paar weken gelden starte xp niet meer op.
Toen ben ik de 8.10 ubuntu cd er in gestopt en opgestart vanaf de cd en toen alles van me c en d schrijf gekopieert naar een externe hardeschijf.
Dit ging prima , maar nu heb ik me pc voledig op ubuntu draaien en wil ik kunnen emailen op ubuntu maar ook met me outlook archief er bij.

Hoe kan ik dit het beste doen volgends jullie?

Offline FdeJ

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/09, 16:54:43 »
Hallo,
 zit nu volledig op ubuntu en heb mijn outlook archief in thunderbird zitten. iederren bedankt voor de tips. Ik heb het als volgt gedaan:
1) Op windows thunderbird geinstalleerd
2) outlook instellingen + archief meegenomen naar thunderbird.
3) De files in de thunderbird profiles (applicationdata/thunderbird op een externe schijf gezet
4) Ubuntu 8.04 geinstalleerd
5) thunderbird opgezet
6)mbox import extensie gedownload en geinstalleerd zie:http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/Thunderbird_Mail_Importeren
7)Files importeren.
8)volledig mail in thunderbird met archief mails

Groet,

Frank

« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/09, 18:45:48 »
Thunderbird is inderdaad de mogelijkheid om outlook mailarchieven te converteren. Dat kan je dan op Windows doen.

De resulterende bestanden zijn mbox bestanden. Zowel Thunderbird als Evolution gebruiken dat formaat. Zoals Darkstar zegt kan je dan inderdaad kiezen wat je wil gebruiken, en je kan van het één naar het ander overschakelen zonder nog een vertaalslag te doen. Een commandolijntooltje "archmbox" laat toe vanaf de commandolijn mbox bestanden te manipuleren.

Het advies je mail op de server te laten staan is maar van beperkte waarde. Wat als de server morgen de stekker uittrekt? En als je van werk verandert? Ik vind dat blinde vertrouwen in webservers en webservices een gevaarlijke evolutie.

Er wordt altijd een lokale kopie van de mails opgeslagen...