Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google earth  (gelezen 2224 keer)

google earth
« Gepost op: 2008/12/05, 18:02:36 »
Hallo iedereen,
Heb enkele dagen geleden linux kubuntu geïnstalleerd in dualboot met windows XP en alles werkt prima .Vandaag google earth ,maar als ik google earth wil starten krijg ik steeds het startscherm van google earth te zien en daarna een zwart scherm waarna ik steeds opnieuw moet inloggen,google earth opent zich dus niet.Kan iemand mij daarin raad geven a.u.b.

Groetjes en alvast bedankt voor de hulp,

Mike
vrijheid is rijkdom

Re: google earth
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/05, 18:10:38 »
heb je soms een ATI-videokaart?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/05, 18:14:29 »
draai je het heel misschien via wine?
ik had namelijk precies hetzelfde probleem toen ik google earth eens installeerde onder wine.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/05, 18:17:42 »
Neen,het is een nvidea geforce FX 5200  XT,heb nog gewerkt met ubuntu 7.10 en daar was het geen probleem
vrijheid is rijkdom

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/05, 18:18:42 »
heb het pakket geïnstalleerd via synaptic
vrijheid is rijkdom

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/05, 18:19:56 »
Je hebt wel de NVidia-drivers? Probeer het eens met de effecten uit?

« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/05, 18:24:05 »
effecten staan uit
vrijheid is rijkdom

« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/06, 20:59:45 »
Misschien hebt ge ergens een foutje gemaakt bij de installatie, probeer het eens op deze manier:
http://tombuntu.com/index.php/2007/11/28/how-to-install-google-earth-in-ubuntu/

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/06, 21:20:23 »
Verander de eigenaar van de folder ~/.config/Google/ en de bestanden erin van "root" naar je eigen gebruikersnaam.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/06, 22:25:46 »
probeer opnieuw te instaleren met terminal en tik in sh (dan de directory van google earth) bijv. /home/GoogleEarthLinux.bin
instaleer hem op je home folder (staat al ingevoerd)

als dit niet werkt weet ik het ook niet meer

had eerst ook problemen toen ik hem op een andere schijf instalerden

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/06, 23:55:13 »
voeg gewoon de medibuntu pakketbron toe. en installeer googleearth vanuit synaptic pakketbeheer.
: https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/07, 10:37:57 »
Citaat
Verander de eigenaar van de folder ~/.config/Google/ en de bestanden erin van "root" naar je eigen gebruikersnaam.
Echt waar, hoor, dat is de eenvoudigste oplossing! Je doet natuurlijk wat je wil.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/07, 11:36:33 »
Citaat
Echt waar, hoor, dat is de eenvoudigste oplossing! Je doet natuurlijk wat je wil.

En nu nog even hoe je dat doet:

1 Open een Terminalvenster (Konsole)
2 Kopieer en plak de volgende regel:

chmod +x /home/gebruikersnaam/.config/Google/Vervan gebruikersnaam door je gebruikersnaam.
3 Druk op Enter et voila.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/07, 14:11:44 »
Ik vrees dat dat advies niet correct was. we willen niet de bestanden uitvoerbaar zetten. We willen de eigenaar veranderen (chown), niet de permissies (chmod). Bovendien moet het ook nog even recursief, want de configbestanden moet je meenemen. Tenslotte moet je als root handelen, want de bestanden zijn voor het ogenblik van de root en als gewone gebruiker heb je er geen zeg over en geen toegang toe (laat dat nu net de oorzaak van het probleem zijn).

Als je zelf ingelogd bent, dan kan je het volgende zonder verdere aanpassingen kopiëren/plakken in de terminal

sudo chown -R $USER ~/.config/Google

« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/07, 14:47:29 »
Je hebt gelijk, ik haalde het door de war. Lekker slim weer van me :P