Belleke,
Jouw systeem is veel krachtiger dan dat van mij, en ik draai hier met een gestripte Gnome zelfs al vlot. ALs je die topics volgt die ik jou heb aangewezen kun je ook andere dingen gebruiken, zoals een gestripte XFCE configuratie (nog sneller) en zelfs met het minimalistische IceWM in combinatie met Rox-filer heb je helemaal een flitsend snel systeem. Op het moment dat ik dit schrijf, werk ik met een minimalistische installatie met de volgende desktops (kan ik kiezen met het inloggen):
Gnome
XFCE
Enlightenment DR17 (ook wel E17 genoemd)
IceWM
Fluxbox
Ik draai op dit moment die laatste. Fluxbox (en ook IceWM, XFCE en Gnome) kun je gewoon met de alternate CD installeren zonder internetverbinding. E17 wordt wat lastiger omdat je daarvoor het Internet nodig hebt. Hier een schermfoto van Fluxbox + Rox-filer en de Wbar onderaan:
http://www.oudvaders.nl/images/20081206fluxbox.jpgDie iconen op de desktop zijn van Rox-filer (kortweg Rox genoemd) Als je met je muis over die onderste balk gaat springen de iconen omhoog. Dat is het leuke van wbar wat trouwens ook bij gOS-gadgets 3.0 in gebruik is. rechtsbovenin zie je Conky draaien, een minimalistische systeemmonitor.
Als ik mijn Fluxbox (of IceWM) systeem opstart draait dat op < 50 MB. Je kunt op de desktop wel zien wat ik allemaal heb geïnstalleerd.