Haha, ja dat wordt echt wel een keer tijd. Ik zit er al langer tegenaan te hikken om meer te gaan kopen.
Ik heb alleen eigenlijk niet echt zin om nog in deze computer te gaan investeren. Binnenkort wordt het tijd voor een goede nieuwe laptop (studie). En daarnaast hebben we ook nog wel een andere goede desktop staan, maar die heeft mijn broer gekaapt...
maargoed, even op zoek naar het numlock programmatje.
Iemand nog tips voor het opstarten? en voor het favorietenverlies in firefox??
Over DOS, geen flauw idee. Ik weet ook niet of het DOS is eigenlijk, het lijkt er gewoon op. Gewoon een tekstbased zooitje dat in beeld komt bij het opstarten.
groeten, Ivo.
Edit: De numlock instelling veranderen was kinderlijk en beschamend eenvoudig, maar kennelijk heb ik er overheen gekeken voorheen (deels omdat ik er gewoon vanuit ga dat numlock gewoon aan gaat als je het op je toetsenbord hebt zitten). Om numlock bij starten aan te zetten ga je eenvoudig naar het startmenu (als ik dat zo mag noemen bij kubuntu) vervolgens naar systeem-->systeeminstellingen-->toetsenbord en muis. Daar staat domweg een vinkje of je het aan of uit wil zetten.
groeten, Ivo.
Dat textbased zooitje is bash. Je bedoelt dat hij nog steeds in de terminal hangt, en dat de xserver nog niet is opgestart.
Ik heb Kubuntu 8.10 ook geprobeerd, maar ik ben nu weer terug bij Ubuntu. Bij mij was Kubuntu merkbaar trager, en werkte alles niet helemaal. Mijn mening: Kubuntu is wat minder "af". In gnome heb je alle programma's die je nodig bent enzo, maar in KDE is dat wat minder. Voor sommige dingen zijn helemaal geen gui's of configuratie utility's, of ze werken niet of niet helemaal. Zo kon ik oa de sneltoetsen helemaal niet aan de praat krijgen, terwijl dat in gnome heel makkelijk gaat. Kubuntu ziet er wel een stuk mooier uit, zelfs zonder compiz. Je hebt meer effecten en het K menu en Plasma is ook wel gaaf, dat heeft Gnome niet.
Het is trouwens geen bash, maar een output van de kernel.
Ik snap niet wat je bedoelt. KDE heeft juist veel meer GUI's dan Gnome, zoals een GRUB gui, een GUI om fonts te installeren, een GUI voor de joystick, audio-cd's, camera's, systeemservices etc.
Ooit onder Gnome een optie gezien om sneltoetsen in programma's te bewerken, sneltoetsenschema's te exporteren, importeren of zelfs een alternatieve sneltoets in te stellen wanneer de eerste sneltoets conflicteert met een andere?
Minder programma's? Ik draai hier Konversation, Amarok, Dolphin, Firefox (Konqueror zuigt), Kontact, Adept etc. Ik merk wel op dat KDE 4.0 nogal kaal was, dat was dan ook een soort van overgangsfase naar de nieuwe KDE-generatie.
En KDE ziet er natuurlijk mooi uit, met Kwin in plaats van Compiz natuurlijk.
Maar al met al gaat de volgende versie 4.2 nóg beter worden. het geheel zal gepolished worden tot een nieuwe generatie desktop, die Vista en Windows 7 voorbij scheurt. Voor wat eyecandy:
http://introducingkde4.blogspot.com/2008/11/plasma.html (plasma in kde 4.2)