Hallo medeforumgebruikers.
Ik ben sinds gisteren overgestapt van Ubuntu 8.04 naar Kubuntu 8.10. Dit omdat ik steeds hoorde dat Kubuntu wat minder zwaar was voor je systeem (ik heb een oude computer met 2gHz processor en slechts 265 mbram).
En ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel heel goed bevalt, hij is wel merkbaar iets sneller en de meeste dingen gaan redelijk instinctief. Na een paar uur gebruik had ik mijn instellingen wel zo'n beetje gevonden.
Ik heb alleen wel veel gelezen over slechte onderdelen in de nieuwe kubuntu. Ik heb er nu zelf ook een paar gevonden waar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
1. Firefox slaat om de een of andere reden mijn favorieten niet op. Na een reboot is Firefox weer alsof ik er voor het eerst mee werk. (hij slaat wel wachtwoorden op)
2. mijn numpaddingesje op het toetsenbord gaat steeds uit na een reboot. Is niet zo heel erg, maar ik kom er altijd pas achter als ik zo ongeveer alles wat ik ermee moest doen al heb gedaan en dan staat er dus niks op het scherm...
3. Geen echt groot probleem, maar ik vind het "hoogcontrast achtige" uiterlijk van Kubuntu niet echt geweldig, slechts een kwestie van smaak, maar ik kon nog niet echt een bevredigend alternatief voor de zwarte taakbalk vinden.
Verder ben ik erg tevreden over Kubuntu (maar even tegengas geven aan de mensen die het niks vinden:P)
Ubuntu beviel me ook al heel erg goed, maar was gewoon iets te zwaar voor mijn pc. Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik misschien een keer een betere computer heb wel weer terug zou gaan naar Gnome, gezien dat wel wat ruimtelijker oogt, en voor beginnelingen (ik ben een eeuwige beginneling) makkelijker schijnt te werken.
BVD, Ivo.
[edit]
Ik was nog even vergeten te zeggen dat ik bij opstarten een foutmelding krijg (nog in dos) Ik weet zo uit mijn hoofd natuurlijk niet precies meer wat hij me vertelde, maar de hoofdzaak was dat een van de partieties niet goed was geïntialiseerd. Na CTRL+D gaat ie gewoon door en draait Kubuntu vlekkeloos. Het is echter wel heel vervelend als je je pc aandoet en na een halfuurtje terugkomt om er achter te komen dat ie nog steeds in DOS hangt.
Ik heb twee partieties in EXT3 gemaakt waarvan er kennelijk één zit te muiten. Of het is de Swappartitie.
Ik kan als iemand denkt daar iets mee op te schieten wel even een fototje schieten van het opstartscherm.
[/edit].