Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine of Virtual box  (gelezen 1708 keer)

Offline Fonny

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Wine of Virtual box
« Gepost op: 2008/12/01, 12:44:06 »
Hallo,

Ik zou willen uitproberen dat windows xp virtueel onde ubuntu 8.04 draait.
Welk programma zou dit het simpelste en het beste zijn. ik heb gehoord van Wine en virtual box (is dit Vmware?)

Moet ervoor een lege partitie beschilbaar zijn waar ik dan windows xp virtueel op installeer, zodat het niet samenkomt met het besturingssysteem van ubuntu.
Ik ben veel topics aan het maken, maar ik ben nog maar een beginner en moet nog veel leren.

Mvg,

Fonny

Offline Bitbuntu

• Lid
Re: Wine of Virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/01, 13:14:04 »
Geen probleem, iedereen moet het leren. Onder ons is er nog nooit eentje met een laptop in zijn handen geboren :)
Dus wat dat betreft zit je hier wel goed.

Ik ken hier ook niet alles van, maar ben er wel al mee bezig geweest.
VMware en virtualbox is een soort PC simulator. Deze simuleert een vollwaardige PC in een window die je ziet opstarten vanaf de bios. Zelfs bios-settings kun je aanpasen. Dit is enkel softwarematig. Dus je eigelijke bios-settings worden niet beinvloed.
Verder moet je een virtuele HD maken. Eenmaal verschillende instelling ingesteld te hebben kan je die virtuele PC opstarten en kan je zoals op een gewone PC je Windows versie installeren vanaf je CD-rom of een ISO.
Dit heb ik hier draaien onder virtualbox. Alles onder windows draaid mooi of het net een echte PC configuratie is. Let wel op het is een simulatie en werkt dus trager dan als je PC gewoon opstart onder Windows.
Alles wat op die virtuele HD staat is ook efectief gescheiden met je eigen HD, tenminste als je geen mappen gaat delen. Want je kunt via een netwerk van uit je Windows wel aan de mappen van Ubuntu. Zelf heb ik dit niet gedaan.