Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rsync  (gelezen 1265 keer)

scooke

  • Gast
rsync
« Gepost op: 2008/11/30, 10:31:34 »
Hoi,

Ben rsync aan het gebruiken om my documents van windows xp clients te laten backuppen naar
ubuntu 8.04

Mijn rsync.conf testfile ziet er zo uit:

max connections = 2
  log file = /var/log/rsync.log
  timeout = 300

  [share]
  comment = Public Share
  path = /home/stevec/downloads
  read only = no
  list = yes
  uid = stevec
  gid = nogroup
  auth users = stevec
  secrets file = /etc/rsyncd.secrets

Op de windows clients heb ik cygwin geinstalleerd, en een bat file gecreeerd met volgende optie's:
C:\cygwin\bin\rsync.exe -qrtz --password-file=c:\cygwin\secret --delete "/cygdrive/c/Documents and Settings/stevec" stevec@192.168.1.69::share

Op zich werkt deze config maar probleem is dat er telkens het paswoord gevraagd wordt alvorens het backuppen start, ik zou dit automatisch willen laten verlopen via de scheduler.
Ik heb deze tutorial gevolgd: http://www.gaztronics.net/rsync.php maar vind dit oplossing niet dadelijk...
Tnx!

Offline Dave

  • Lid
Re: rsync
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/30, 11:42:47 »
das me allemaal veels te moeilijk Ik gebruik grsync om de backupschijf (gedeelde met ntfs) te synchronseren.

scooke

  • Gast
Re: rsync
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/30, 11:55:00 »
maar mijn bedoeling is als dit eenmaal werkt enkele pc's via het internet met men ubuntu te laten backuppen.
Ik dacht dat grsync enkel gebruikt kon worden om enkel lokaal te backuppen.

Offline Dave

  • Lid
Re: rsync
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/30, 13:09:42 »
verschillende locaties dus. ja das andere koek.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: rsync
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/30, 16:44:21 »
Heb je het password bestand wel aangemaakt zoals aangegeven is onder het kopje 3: Client?
Dan zou hij niet meer om een wachtwoord moeten vragen.

scooke

  • Gast
Re: rsync
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/30, 23:13:38 »
ja idd hoor, rustig de tijd genomen om het document door te nemen en daar stond de oplossing.
In secret file onder de / van cygwin mag je in de file GEEN spatie hebben, nu doet hij het wel  ;)

scooke

  • Gast
Re: rsync
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/01, 10:37:42 »
Om nu dit via internet te laten verlopen, had ik gedacht om dit op deze manier http://thomas.woidt.be/rsync-setup/ op te zetten.
Is dit een veilige manier om via het internet data van de ene naar de andere locatie te transferen? Of is dit onsecure?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: rsync
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/01, 16:12:15 »
Als dat via SSH gebeurt, is dat wel veilig. Je moet dan alleen wel oppassen dat je keys niet in verkeerde handen vallen, want met een key heb je zo toegang tot je systeem.