Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: In Virtualbox PDA via USB aansluiten  (gelezen 1016 keer)

Offline icehawk

• Lid
In Virtualbox PDA via USB aansluiten
« Gepost op: 2008/11/30, 00:02:05 »
Hallo allen,

Zoals de titel het al zegt, wil ik graag mijn WM6 via een USB-kabel op mijn Ubuntu pc aansluiten en in xVM (waarin windows XP draait) ermee kunnen Syncen.

Op het moment dat ik mijn PDA aansluit op mijn USB poort ziet Ubuntu niets. Echter als ik mijn Fujistu camara via USB aankoppel, ziet Virtualbox het meteen. En ik kan het ook "aanvinken" om het te activeren op de XP. En in Nautilus kan ik ook naar de gemaakte foto's op de camera bekijken.

Het gaat hierbij om een ASUS A696

« Laatst bewerkt op: 2008/11/30, 19:56:04 door icehawk »
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline icehawk

• Lid
Re: In Virtualbox PDA via UBS aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/30, 18:06:32 »
<kick>

Niemand een idee waar het misschien aan kan liggen?
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: In Virtualbox PDA via USB aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/30, 20:52:29 »
Je zou eens in een terminal het commando lsusb kunnen intikken, kijken of het apparaat daar bij staat.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/30, 21:16:12 »
Het schijnt dat ActiveSync 4.5 tegenwoordig te installeren is via Wine. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om het te proberen...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline icehawk

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/30, 21:34:21 »
Het schijnt dat ActiveSync 4.5 tegenwoordig te installeren is via Wine. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om het te proberen...

Hmms, dat is het proberen waard. Ik had al eerder Wine op Ubuntu gehad, maar vond het te beperkt in de mogelijkheden. Daarom heb ik Virtualbox staan met XP erop. Gaat met veel programma's doorgaans veel beter! Maar ik zal wine er weer eens voor de grap eropzetten met ActiveSync. Wellicht dat het werkt!

Ik hou jullie op de hoogte!