Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: THunderbird  (gelezen 910 keer)

Offline j@pio

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
THunderbird
« Gepost op: 2008/11/29, 16:34:12 »
Beste mensen
 Op m'n Desktop Intel 1.7Mhz    HD 80Gb     Geh.512Mb
heb ik een probleem met Thunderbird,het verzenden van e-mail lukt
plotseling niet meer.
Ik krijg het volgende verhaal::

    # Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail::
        SMTP-Serverfout
        De server antwoorde:
        Syntacttically in valid EHLO argument(s).
        Neem contact op met uw systeem beheerder voor assistentie. #

Wat ik heb gedaan:
A * Mijn account instellingen nagelopen ,( instellingen staan goed )
B * Ik heb nog een laptop met ubuntu 8.10 daar heb ik de instellingen van Thunderbird
      ook nog mee vergeleken ( op de laptop werkt Thunderbird goed ! )
      Instellingen desktop en laptop zijn gelijk !

Heeft misschien imand een idee,wat het mogelijk zou kunnen zijn ??

Bij voorbaat m'n dank,
GR.j@pio

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: THunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/29, 16:41:45 »
Neem een USB stik, en ga op je laptop naar je /home/naam directorie.
Type daar Ctrl-H om verborgen bestanden te zien.
Gaan naar .mozilla-thunderbird en copyëer deze dir naar je USB stick.
Ga nu naar de andere PC en copyëer deze directorie daar naar dezelfde plaats.
Je hebt nu alle instellingen op beide PC's hetzelfde.

Dit is een gevolg bestrijding, geen oorzaak bestrijding, maar hopelijk wel de snelste oplossing.
Zo werk ik altijd, wanneer ik op een PC een nieuwe installatie zet, niets instellen, gewoon overnemen.

@ Arie : Was mij helaas niet opgevallen ......
« Laatst bewerkt op: 2008/11/29, 16:44:25 door Ron »
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een dwarsligger.

Offline Dave

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: THunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/29, 22:30:37 »
account problemen los je vaak het snelst op door het account geheel te verwijderen en opnieuw aan te maken met de gegevens van je provider bij de hand.

of uit een backup of zoals hierboven getipt natuurlijk.


Offline j@pio

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: THunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/30, 16:56:57 »
Ron
Heb je advies opgevolgd,precies zo als je schrijft
Mijn probleem is daar mee niet opgelost ,
Wat wel is opgelost zijn mijn E-mails ,geeft niets,alleen jammer.

Je krijgt de mededeling van samen voegen en dat heb ik gedaan
is zeker fout
gr.j@pio

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: THunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/30, 17:09:11 »
Nee hoor, samenvoegen en overschrijven moet gewoon werken ......
Welke fout heb je dan nog ?
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een dwarsligger.

Offline j@pio

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: THunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/30, 23:58:00 »
Ron
De zelfde fout (zie mijn eerste bericht )

als het niet anders kan,dan verwijder ik Thunderbird met Synaptic pakketbeheer en
daarna weer opvragen met synaptic en opnieuw installeren.
Mijn e-mails ben ik toch kwijt.

 PS
 Op deze PC staat nog wel Ubuntu 8.04 .

Gr jaap
« Laatst bewerkt op: 2008/12/01, 00:09:55 door j@pio »