Ik heb enkele weken geleden de kernel update binnengehaald (2.6.24-19 naar 2.6.24-21). Gevolg hiervan was dat mijn PC tijdens het opstarten bleef hangen ergens in het oranje balkje. In de opstartmanager heb ik daarom 2.6.24.19 als opstartoptie gekozen. Hierdoor kon ik dus weer normaal computeren, wel met een "oude" kernelversie.
Blij was ik toen ik zag dat er vandaag weer een kernelupdate binnen te halen was. Met wat geluk zouden de problemen tot een einde komen en zou ik met een up-to-date kernel aan de slag kunnen.
Helaas..... Ik heb aangegeven tijdens de installatie dat de menu.lst aangepast moest worden. Na installatie pc herstarten en wederom loopt de boel vast al vrij vlot als het balkje in beeld verschijnt. In plaats van mooi oranje te worden blijft de oranje bewegende balk ergens in het begin hangen. Minuutje of 10 gewacht, maar er komt geen beweging meer in. Harde shutdown toegepast en daarna PC opnieuw opgestart. Middels indrukken esc toets in opstartmenu voor de "veilige" versie 2.6.24-19 gekozen zodat de pc weer gewoon opstart. Meteen in de opstartmanager gekeken en alle kernels staan er netjes in.
Opstarten in de meest actuele kernelversie is er dus helaas nog niet bij.
Heeft er iemand enig idee hoe ik de boel vlot kan trekken zonder Ubuntu opnieuw te installeren?
Welke informatie hebben jullie nodig om me op weg te helpen?
Ik werk met 8.04, Compaq-Presario AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ , 2GB werkgeheugen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Met vriendelijke groeten,
Jeroen
(Zag dat er net een draadje over de nieuwe kernel geopend was, maar het probleem daarin lijkt me wezenlijk anders dan het mijne.)