Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe krijg ik wine fatsoenlijk aan het werken?  (gelezen 720 keer)

Offline jthijsen

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe krijg ik wine fatsoenlijk aan het werken?
« Gepost op: 2008/11/26, 09:30:04 »
En werkt het eigenlijk wel goed met alle programma's die voor Windows bedoeld zijn? De programma's die ik er nu onder heb staan zijn: Logitech Harmony Remote, Mobipocket reader, eReader van Palm digital media en TomTom Home 2. Deze werkten sowieso al niet altijd, alleen de eReader deed het goed. De Mobipocket reader zag mijn cybook niet en kon ook geen contact maken met het internet. Het programma voor de Harmony remote deed het soms wel en meestal niet, daar was geen pijl op te trekken en de TomTom Home 2 heb ik een keer werkend gezien, maar nog geen kans gehad om er mijn TomTom op aan te sluiten voordat een update van het programma mobipocket reader resulteerde in een runtime error in C++. Sindsdien doet alleen de Harmony remote het soms nog (deze sessie bijvoorbeeld toevallig wel), de rest doet niets meer en de mobipocket blijft een runtime error geven.

Kan dit gefixt worden? Is het ook mogelijk om wine helemaal te deïnstalleren en opnieuw te installeren zodat het gefixt is? Bij mijn pogingen tot nu toe bleven bij de herinstallatie van wine via synaptic de programma's met bijbehorende problemen gewoon staan, dus wat moet ik allemaal weggooien om het schoon te krijgen en wine opnieuw goed aan de praat te krijgen?

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
  • Steunpunt: Nee
Re: Hoe krijg ik wine fatsoenlijk aan het werken?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/26, 12:47:57 »
In uw home folder, bijvoorbeeld /home/kennywest, zou je een verborgen wine folder moeten vinden, .wine genaamd. Als je deze folder weggooit, blijft wine perfect geïnstalleerd, maar de programma's die je onder wine installeerde zullen weg zijn. Ook config aanpassingen die je zou gedaan hebben d.m.v. winecfg zullen verdwenen zijn.
Zoals je ziet is wine geen wondermiddel waarmee je zomaar windows software op Linux/Unix kan draaien. Je kan geluk hebben en de betreffende applicatie goed laten werken in wine, ofwel werkt het helemaal niet en heb je pech.