Beste Mensen.
Als een grootte LEEK, heb ik het volgende problemen. Geinstalleerd V8.04. Nadat ik een Partitie aangemaakt had, op de manier die Ron aan zelf gemaakt had, dus GEEN Win partitie, maar een onlocated partitie, is het mij gelukt om de Live CD te installeren. Ik heb nog geen /home MAP gemaakt, deze zou volgens Ron ook op een EXTERNE HD kunnen maken.In het installatie venster,met o.a de vraag "Welke wilt u gebruiken om uw aan te melden" heb ik in het invoerveld ingevult ben mijn naam. Nadat de installatie klaar was, en enkele keren op nieuw moest Rebooten, kreeg ik een DOS scherm, met div optie's. Keuze; Ubuntu opstarten, zo gezegt,zo gedaan. Ik kreeg daarna een scherm met "Invoer Gebruikersnaam " hier vulde ik mijn naam in ben MAAR dat was niet juist volgens ubuntu. Nu zit ik vast, omdat ik nergens meer in kan, geen contole of de / [root] goed is aangemaakt, ook geen contole of SWAP juist is aangemaakt, op de zelfde partitie. Dus mensen wat is de volgende optie voor mij. Sorrij een lang verhaal, maar voor een GROOTTE LEEK is dit natuurlijk heel vervelend. Hulp heb ik echt heel hard nodig. Heb al heel veel gelezen op div Tropics, maar zo eenvoudig is het nog noet voor BEGINNELINGEN. Ik zelf laat de moet niet zakken. Alle begin is moeilijk. Spreek uit ervaring in 1980 [trS80].
Bijvoorbaad hartelijk dank voor uw medewerking en hulp.
Groetjes van Ben uit Goirle.