Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Running in Low-graphics mode.  (gelezen 688 keer)

Running in Low-graphics mode.
« Gepost op: 2008/11/24, 07:10:21 »
Denk je een mooie computer te hebben, gaat ie kuren vertonen. Gelukkig heb ik er nog een, zodat ik om hulp kan roepen. Op beide computers (Laptops) staat Ubuntu. Op deze Hardy 8.04, op de andere Intrepid 8.10. Beide systemen zijn er onlangs vanaf een systeem-CD opgezet. Beide computers heb ik ongeveer hetzelfde ingericht. Deze computer (8.04) doet het goed, de andere (8.10) heeft kuren. Als ik die opstart, krijg ik een scherm met daarop de tekst:
Ubuntu is running in low-graphics mode. Your screen, graphics card, and input device settings could not be detected correctly. You will need toconfigure these yourself.
Als ik vervolgens de start doorzet, krijg ik vanuit de onderbalk een pop-up met de tekst: Error updating sensor Core 1. An error occured while trying to update the value of the sensor Core 1 located at sensor://coretemp-isa. Daaronder weer twee getallen die er zo uitzien: 0000/0 en daaronder: 0001/0. Tevens heeft de computer (8.10) moeite het  Internet op te komen. Dat ligt aan die computer, want deze computer (8.04) lukt dat moeiteloos. Heeft iemand hier ervaring mee, danwel enig idee wat hier aan de hand is en hoe het op te lossen? Alvast bedankt voor de moeite.

Offline vanadium

• Lid
Re: Running in Low-graphics mode.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/24, 09:22:29 »
Twee verschillende computers, twee verschillende Ubuntu versies. Het kan dus aan de Ubuntu versie liggen of aan de specifieke hardware.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/24, 11:35:01 »
Kreeg daarnet een ingeving. Ik was op beide computers in Synaptics bezig en deed op beide ongeveer hetzelfde, Behalve op een punt. Die andere computer is een Dell Inspiron 6400. Plotseling zag ik het pakket: firmware-addon-dell staan. Dat heb ik toen geïnstalleerd. Dat programma is bedoeld om de Bios op Dell computers bijgewerkt te houden, de reden dat ik het aanklikte. Als dat de reden is voor het gekke gedrag, dan moet het ook op te lossen zijn. Maar dan moet dit pakket wel de reden zijn. Is er nog iemand met een Dell, danwel met de juiste kennis en ervaring?

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/25, 05:27:39 »
Verwijdering van het pakket  firmware-addon-dell  loste het probleem niet op. Ik heb toen ubuntu opnieuw geïnstalleerd. Enig zoeken met google leerde mij dat Dell er eigen repositories op nahoudt. Het lijkt me niet verstandig om zomaar op de bonnefooi er een in mijn systeem te laden. Heeft iemand ervaring met deze repositories?