Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virus??  (gelezen 680 keer)

Virus??
« Gepost op: 2008/11/20, 22:01:33 »
Op firefox, galeon en ook op een ander gebruikers account heb ik last van ??een virus??
Als ik wat fout intik of soms ook zomaar wordt ik doorverwezen naar searchathand.com
hoe krijg ik dit weer weg het is vreselijk irritant, denk aan een herinstallatie
maar liever niet natuurlijk.
Dit valt me vandaag op ben bezig geweest met torrents (misschien een virus ingezeten?).
Waren windows bestanden (dus dan zou het niet mogen op verschillende accounts) heb ook wine map verwijderd.

Op een andere computer waar ik niks vreemds mee heb gedaan (ook ubuntu) is het ook :(
Hoe kan dit zou het aan mijn router liggen?
« Laatst bewerkt op: 2008/11/20, 22:05:35 door Dennisgroot »

Re: Virus??
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/20, 22:22:50 »
Er zijn meer mensen met dit probleem: zie http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,33280.0.html

M.v.g., Nico. :)
Linux Mint 19.3 Mate

Offline jespdj

• Lid
Re: Virus??
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/20, 22:31:07 »
Wilde je het hele operating system opnieuw installeren vanwege dit probleem? Dat is wel erg drastisch. Het zou ook over moeten gaan door de directory ~/.mozilla (dus: de verborgen directory .mozilla in je home directory) te verwijderen. Let op: je bent dan wel alle instellingen en plugins in Firefox kwijt.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04