Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox onbruikbaar  (gelezen 879 keer)

Deftoms

• Gast
Firefox onbruikbaar
« Gepost op: 2008/11/19, 08:42:48 »
Ik heb enkele weken geleden reeds hetzelfde probleem gehad, maar overschakelen naar 8.10 (clean install) heeft dit toen opgelost. Na 3 weken 8.10 heb ik dus opnieuw hetzelfde voor: firefox is al mijn bookmarks kwijt en knoppen op websites zijn niet meer bruikbaar (naar google surfen, iets invullen en op zoeken drukken werkt niet; inloggen op hotmail/facebook werkt niet...) Bovendien ziet hij de mozilla-pagina als mijn startpagina en niet de ingestelde about:blank. Deze instelling opnieuw aanpassen brengt geen oplossing. Ik heb reeds geprobeerd om firefox volledig te verwijderen en opnieuw te installeren maar ook dit levert niets op. Zijn er onder jullie die dit ook hebben meegemaakt of die een oplossing weten voor m'n probleem?

alvast bedankt,
Deftoms

Offline siegi

• Lid
Re: Firefox onbruikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/19, 11:02:41 »
Hmm ik zou niet direct weten wat de oorzaak is. start firefox even in terminal dan zie je soms foutmeldingen.
toepassingen > hulpmiddelen > terminal venster

Mijn eerste gedacht is eigenlijk dat je firefox een keer als root hebt gedraait, waardoor een normale gebruiker geen rechten meer heeft in zijn eigen firefox map. Kan dit het geval zijn?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 13:16:47 »
Je kan proberen of het met een nieuw profiel wel werkt:
Open een terminal en geef het commando firefox -Profilemanager
Maak nu een nieuw profiel aan. Als het dan wel werkt, ligt het aan je persoonlijke instellingen in je originele profiel.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/19, 15:01:30 door Johan van Dijk »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/19, 13:47:28 »
Even op de gok:
In je home directorie staat een verborgen map met de naam .mozillaHernoem deze als test eens naar .mozilla backupWanneer je nu firefox start, zal deze (hopelijk) een nieuwe map aanmaken met de juiste gegevens.

Nogmaals het is een gok van mij, werkt het niet, dan dien je de map weer tereg te benoemen naar het oorspronkelijke.

Succes en laat het weten !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Deftoms

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/20, 11:52:12 »
Even op de gok:
In je home directorie staat een verborgen map met de naam .mozillaHernoem deze als test eens naar .mozilla backupWanneer je nu firefox start, zal deze (hopelijk) een nieuwe map aanmaken met de juiste gegevens.

Nogmaals het is een gok van mij, werkt het niet, dan dien je de map weer tereg te benoemen naar het oorspronkelijke.

Succes en laat het weten !

Dit is inderdaad gelukt! Thx! De mappen stonden nog steeds zo dat ik rechten had op de map .mozilla, maar het lukte dus niet. Hernoemen van de map en firefox opnieuw opstarten did the trick. Kan enkel maar vermoeden dat het probleem ontstaan is door het feit dat ik FF eens als root opgestart heb via de terminal. Hoe dan ook: probleem opgelost!