Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu blokkeerd  (gelezen 611 keer)

mittekson

• Gast
Ubuntu blokkeerd
« Gepost op: 2008/11/18, 22:50:06 »
Halo
Heb een tweetal maanden geleden ,een tweede pc aangeschaft met een celeron configuratie.
Op dit toestel heb ik Ubuntu gezet vanaf een cd die bij een boek over Linux zat.De installatie verliep vlot,alles werd snel herkend ,zelfs internet was geren probleem.Wel heb ik een probleem dat het systeem,als ik werk en een programma opendoe,dat alles blokkeert,is dit omdet het een celeron toestel is,of is er een andere reden.Graag reactie aub.Greetz

Offline jespdj

• Lid
Re: Ubuntu blokkeerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/18, 23:35:30 »
Het is een beetje moeilijk om hier een zinnig antwoord op te geven.

Wat bedoel je met "alles blokkeert"? Loopt de computer vast? Doet 'ie het na een tijdje weer, of is het enige wat je dan nog kunt doen de computer uitzetten? Wat voor programma's start je op? Hoeveel geheugen zit er in de computer? Als er te weinig in zit, dan kunnen dingen wel eens heel erg langzaam worden.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04