Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 3.0 doet vreemd na installatie van 'ubuntu-restricted-extras'  (gelezen 668 keer)

Offline Rico_Q

• Lid
Hallo, m'n eerste post op dit forum. Ik werk nu vanaf mei met Ubuntu en ben zeer tevreden. Afgelopen weekend 8.10 erop gezet met virtualbox en dat werkt allemaal zeer goed. Maar.... om Firefox te willen voorzien van adobe flashplayer heb de raad opgevolgd van een thread in het forum en heb met synaptic 'ubuntu-restricted-extras' geinstalleerd. Dat werkte goed, alleen: firefox neemt het hele scherm in, geen taakbalk van Ubuntu onder of boven meer te zien! Verkleinen van firefox lukt ook niet en ik heb de optie Beeld>gehele scherm niet aangevinkt staan. Ik had dit probleem ook in 8.04. Firefox verwijderen en herinstalleren werkt ook niet, probleem blijft. Pakket verwijderen ook gedaan, maar heeft geen effect. Ik heb op alle engelstalige forums gezocht van zowel Ubuntu als Mozilla, maar kon niets vinden. Het is erg irritant, zeker als er geen oplossing zich aandient. Wie heeft hier een tip of idee voor?

Ik draai Ubuntu 8.10 en 8.04 in een grub menu op een Asus notebook met 120G schijf.

Re: Firefox 3.0 doet vreemd na installatie van 'ubuntu-restricted-extras'
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/18, 21:12:03 »
Ik had iets soortgelijks, en heb het erg simpel opgelost. Eerst met een aantal keren op F11 drukken zodat firefox niet meer het hele scherm in neemt. Hierna het venster gesleept (gaat wat lastig, met compiz is de combinatie alt-linkermuisknop te gebruiken hiervoor), en deze verkleint tot de gewenste grootte. Daarna firefox afgesloten via "File" -> "Quit". Zal in de nederlands versie wel "Bestand" en "afsluiten" zijn. Hierna was bij mij het probleem opgelost.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Rico_Q

• Lid
Re: Firefox 3.0 doet vreemd na installatie van 'ubuntu-restricted-extras'
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/18, 21:20:43 »
 :)Probleem opgelost. Ik heb toch nog wat verder gekeken dan mń neus lang is: via de terminal compiz geïnstalleerd: 'sudo apt-get install compiz'  en dit vervolgens opgestart in de lijst Systeem> voorkeuren> compizconfig instellingen en daar bij de instellingen 'Gereedschap' het vinkje weggehaald bij "workarounds", afgesloten en firefox opnieuw opgestart: en alles werkt weer naar behoren!