Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD's bewerken  (gelezen 3290 keer)

Offline ivedb

• Lid
DVD's bewerken
« Gepost op: 2008/11/16, 15:22:50 »
Ik heb aan mijn tv een dvd recorder met harde schijf hangen.
Nu wil ik de films die ik heb opgenomen op die harde schijf op DVD branden maar de reclame moet er eerst uit.

Als ik ze op dvd RW brand en op pc zet krijg ik 3 mappen
AUDIO_TS => map is leeg
VIDEO_RM => SONATA.IFO  , SONATA_DEBUG.IFO , VIDEO_RM.BUP , VIDEO_RM.DAT , VIDEO_RM.IFO
VIDEO_TS => VIDEO_TS.BUP , VIDEO_TS.IFO , VIDEO_TS.VOB , VTS_01_0.BUP , VTS_01_0.IFO , VTS_01_1.VOB , VTS_01_2.VOB , VTS_01_3.VOB , VTS_01_4.VOB , VTS_01_5.VOB ,  VTS_02_O.BUP , VTS_02_0.IFO , VTS_02_1.VOB ,  VTS_02_2.VOB ,  VTS_02_3.VOB ,  VTS_02_4.VOB ,  VTS_02_5.VOB

VTS_01_* en VTS_O2_* bestanden zijn exact het zelfde, bevatten dezelfde beelden.

Nu wil ik de film bewerken en de nutteloze rommel er uit wissen.
Ik laat altijd 10 minuten te vroeg de opname starten en tot 10 minuten na de film. Als de mannen van de TV weer eens te laat of te vroeg zijn mis ik niets van de fillm. Maar al het nutteloze moet er wel uit.

Met wat programma kan ik die best doen en hoe gaat het in zijn werk?

Offline Tom

• Lid
Re: DVD's bewerken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 20:10:37 »
Avidemux(gtk+) staat bij - Toepassingen - install en verwijderen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 20:36:35 »
Aan ivedb
Het editten van films, reclame eruit halen, kop en staart inkorten, in ubuntu heb ik er nog niets voor gevonden.
Maar onder Windows gebruik ik VideoRedo. Toppie, toppie. Helaas niet gratis.  Je mag het 14 dagen op proef en kunt dan maar een beperkte lengte opnemen. Het programma werkt helemaal grafisch, je kan beeld voor beeld bekijken wat er opkomt of afvalt, kortom een gemak. Automatische reclame scan. Maar Windows.   :(
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/17, 00:24:08 »
Aan Tom
Zeer bedankt. Ik ga er direct naar kijken. Als iets bevalt zoals VideoRedo heb je eigenlijk geen behoefte om iets anders te zoeken. Het opnemen van films werkte met VLC nogal gebrekkig, zodat ik nooit verder gezocht heb. Maar ik ga het direct downloaden en proberen.
Vr.groet, peter

Offline ivedb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/17, 00:31:12 »
ik zal dat linux programma morgen eens testen.

Videoredo heb ik gehad, zelfs betaald maar ben ik nooit echt tevreden van geweest

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/17, 12:40:56 »
Aan Ivedb
Ik denk dat je aan die .vob files weinig meer echt kunt editten. Het opschonen van bijv. een opgenomen film begint met het bewerken van de basis file, xxxxxx.mpg. Als dat klaar is kun je er met Nero of K3B een echte DVD structuur van brouwen. Tenminste, zo doe ik het. Met het bewerken van .vob files loop je de kans dat bijv. reclame overloopt van de ene .vob file naar de andere. Als je er dan een eind afknipt, heeft die .vob file niet meer de standaard lengte, en kan het voorkomen dat het brandprogramma die .vob file als het eind van de film ziet. Met het bewerken van de .vob files heb je meer kans dat er fouten optreden.
Vr.groet, peter

Offline ivedb

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/17, 19:16:14 »
Eigenlijk heb je daar wel een punt.
Ik moet dus best converteren naar een mpeg  en dan branden naar een echte dvd file.

Met wat programma kan ik best converteren?

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/17, 21:01:46 »
Aan Ivedb
Nee, zo doe ik het niet. Het opnemen geeft bij mij direct al een mpeg file. (xxxxxx.mpg) Die ga ik met VideoRedo bewerken; inkorten, reclame eruit, eventueel splitsen als er twee achter elkaar opstaan. De gerede file kan ik dan ook nog met Shrink inkrimpen als ie te lang is, zodat de film op een normale DVD past. Maar dat kan ook tegelijk met het converteren met Nero. Nero maakt er dan die speciale DVD structuur van met die Vob files en zo. Door het inkrimpen loopt de kwaliteit wel iets terug, maar tot 65 à 70 % merk je daar in de praktijk weinig van. Het is uiteraard geen HDTV. Maar ja, naar films kijk je maar één keer.
Vr.groet, peter

VideoRedo is gericht op Mpeg files. En dan werkt het heel goed, vind ik. Vob files kan het prog ook aan, maar dan loop je risico's.
Nog geen tijd gehad voor avidemux, misschien vanavond laat.

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/17, 23:15:52 »
Aan Ivedb
Je eerste post nog eens gelezen en ik begrijp nu het probleem beter. De DVD recorder neemt de zaak op intern, en wil je de film eruit hebben dan kan dat alleen via een DVD. Dan wordt er automatisch een DVD structuur aan gegeven. Kun je die opgenomen file niet via USB of ethernetkabel zo overnemen op je computer? Bij sommige DVD recorders kan dat. Of overzetten op een externe hardeschijf.
Eerst een DVD maken en dan terug naar Mpeg, het zal stellig mogelijk zijn, al zou ik er even naar moeten zoeken, maar de vraag is of er dan ook al niet allerlei blokkering in gebakken zit, waardoor het niet lukt.
Wordt een hele omweg. Heb je enige informatie hoe die file van een opgenomen film eruit ziet? Dat kan al veel helpen.
Vr.groet, peter

Offline TTS

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/18, 16:34:40 »
Heb je de opname in Mpeg 2?

Dan Gopshop gebruiken. Of importeren in Kino, knippen en weer exporteren als Mpeg2.

Dan daarvan weer een DVD authoren.....

Offline ivedb

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/18, 17:50:33 »
Ik heb een mustek dvd recorder aan de tv en er is een firewire aansluiting maar ik weet niet of ik die kan verbinden met een pc.
Ik denk dat het enkel voor een camera aan te hangen is.

Als ik de eerste VOB file in avidemux open dan zet die ineens alle andere bestanden er achter en kan ik snel knippen en plakken.
Ook het opslagen gaat heel vlot. Het werkt zalig goed.

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/18, 20:57:28 »
Aan Ivedb
Heel goed. Ik zal het ook eens proberen met avidemux. Was bezig om Acidrip uit te proberen. Daarmee kun je na enig puzzelwerk een DVD omzetten naar een .avi of een .mpg file. Staat nu te draaien. Lukt ook zo te zien.
Maar als het direct in een gerede .vob constructie lukt, houwen zo. Kost minder tijd.
Vr.groet, peter