Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vista 32 en wubi, gaat dat samen?  (gelezen 750 keer)

parky

• Gast
vista 32 en wubi, gaat dat samen?
« Gepost op: 2008/11/15, 19:27:36 »
Goeie, ik wil graag met ubuntu gaan werken, 1: moet ik dan eerst een xtra partitie aanmaken?
2: zo ja moet ik eerst wubi installen en dan ubuntu? 3:Ik zit op een draadloos netwerk en heb er drie pc's op draaien,, probs? of kunnen de andere pc's met winxp of vista blijven werken? VB; ik poker veel en dan zit een huisgenoot ook te pokeren, te verwachten probs?  Bedankt, Jan Welling

Offline iceman564

• Lid
Re: vista 32 en wubi, gaat dat samen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/15, 20:33:28 »
Even een kleine uitleg :

je kunt op 2 manieren een dualboot creeren met vista.

1e in windows (wubi) installatie : eerst windows opstarten. Als windows geladen is , dan de ubuntu cd plaatsen.
Als de cd opstart kun je kiezen voor installatie in windows.
Dit is de makkelijkste manier , maar is niet de beste manier.
Het voordeel is dat je geen partities hoeft te creeren. En je kunt bij het opstarten gewoon kiezen voor of windows , of ubuntu.

2e naast windows : opstarten vanaf de cd , cd al geplaatst voor het opstarten.
hier dien je partities te maken voor installatie , lijkt misschien ingewikkeld , echter als je even rustig leest is dit goed te doen.
Deze installatie verdient de voorkeur , en levert een snel en stabiel systeem op.

je andere 3 computers kunnen gewoon op windows blijven draaien.

Je pokerspel ?  , gewoon uitproberen , lukt het niet dan kun je altijd nog onder windows terecht.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/15, 20:42:41 »
parky  2 onderstaande links geven prima weer hoe je een pc dualboot en zelf drie of meervoudig opstartbaar insteld

2 voudig opstartbaar
drie/meervoudig opstartbaar
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/15, 21:57:59 »
In Ubuntu kan je gewoon poker spelen.
Althans Pokerstars werkt bij mij normaal.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D