Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google earth  (gelezen 7005 keer)

raveman123

• Gast
google earth
« Gepost op: 2008/11/15, 16:08:45 »
Als ik google earth opstart moet ik opnieuw inloggen.
Wie kan me hier mee helpen?

Offline siegi

• Lid
Re: google earth
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/15, 17:14:32 »
Hoe bedoel je?
Krijg je terug het login scherm dat je na bij het opstarten van ubuntu ook krijgt?

raveman123

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 09:31:22 »
Ja inderdaad ik kom weer bij het ubuntu login scherm en kan dan gewoon weer inloggen.
Ik heb al gezien dat het probleem vaker voor komt maar helaas nog nergens een oplossing gevonden.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 09:40:55 »
lijkt op deze mogelijkheid. X houdt ermee omdat googleearth in combinatie met met compiz moeilijk doet. dan zou X zich herstarten, iets wat ook via ctrl alt backspace mogelijk is. start googleearth eens via de terminal met: googleearth %f
en post de foutmeldingen hier.
maar zet eerst compiz eens uit, misschien dat googleearth dan niet meer moeilijk dat.

raveman123

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 22:24:46 »
Ik heb google earth gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

raveman@raveman-desktop:~/google-earth$ googleearth %f
bash: googleearth: command not found
raveman@raveman-desktop:~/google-earth$ ls g*
googleearth      googleearth-icon.png       googleearth.xpm  gpsbabel
googleearth-bin  googleearth-mimetypes.xml  gpl.txt
raveman@raveman-desktop:~/google-earth$

Ik ben helemaal nieuw in linux. compiz kan ik in process beheer niet vinden. of is dit niet de maniet om compiz uit te zetten?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/17, 07:19:49 »
Compiz uitzetten:

Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk
Tabblad "visuele effecten".
Vinkje zetten bij "geen".

Lukt dat?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/17, 09:02:12 »
Ik heb google earth gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

raveman@raveman-desktop:~/google-earth$ googleearth %f
bash: googleearth: command not found
raveman@raveman-desktop:~/google-earth$ ls g*
googleearth      googleearth-icon.png       googleearth.xpm  gpsbabel
googleearth-bin  googleearth-mimetypes.xml  gpl.txt

Ik ben helemaal nieuw in linux. compiz kan ik in process beheer niet vinden. of is dit niet de maniet om compiz uit te zetten?

hoi,
waar heb je googleearth vandaan, en hoe heb je het geinstalleerd? en vooral hoe heb je het gedeinstalleerd?
maak je gebruik van de medibuntu pakketbronnen? dan het is het erg simpel te installeren.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/17, 12:19:32 »
Veel simpeler om Compiz uit te zetten: installeer vanuit Synaptic compiz-switch Daarna krijg je een icoontje op je paneel. Als je daar met de linkermuisknop op klikt, wordt Compiz uitgezet. Klik je er weer op met de linkermuisknop, dan gaat Compiz weer aan.

raveman123

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/17, 20:39:51 »
Ok compiz bleek al uit te staan. Helaas.

Ik heb linux geinstalleerd met deze procedure.

http://earth.google.com/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=44713

1.  Ga naar http://earth.google.nl/download-earth.html.
   2. Selecteer het keuzerondje Linux bij de categorie Bètaversie (versie 4) en selecteer Google Earth downloaden.
   3. Open een terminalvenster/-console en navigeer naar uw standaard downloaddirectory. Geef de volgende opdracht op in de directory: > sh GoogleEarthLinux.bin
   4. Volg de opdrachten om de installatie te voltooien. De standaardlocatie voor het programma is /usr/local/google/google-earth. Als Google Earth is geïnstalleerd op de standaardlocatie, kunt u het programma starten met de volgende opdracht: > /usr/local/google/google-earth/googleearth

Ik kan google earth opstarten met het icoon in het menu internet via het terminal venster beweert ie command not found.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/17, 20:45:24 »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/17, 21:48:41 »
doe eens: googleearth  in de terminal. foutmeldingen hier posten.

raveman123

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/20, 22:24:12 »
als ik via een terminal opstart gebeurt hetzelfde een zwart scherm en verbolgens het inlog menu.
Helaas geen foutmeldingen.
Ik heb versie 4.3 gedeinstalleerd en versie 4.2 er op gezet helaas met hetzelfde resultaat.

Offline jespdj

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/20, 22:34:14 »
Wat voor videokaart heb je en welke driver gebruik je? Het zou kunnen dat er een bug in zit waardoor X Windows crasht; dan sluit X Windows vanzelf af en kom je weer bij het loginscherm terecht.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

raveman123

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/22, 12:45:04 »
Ik heb een Asus A8vm moederbord met een geintegreerde video kaart en een amd3000 processor.
In de hardware info kom ik dit over een video kaart.
K8M890 (CHROME9) integrated video.

« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/22, 22:32:10 »
Heb je de tutorial die ik gaf al geprobeerd? Want dat heeft tot nu toe iedereen geholpen met Google Earth goed geïnstalleerd krijgen, inclusief mezelf.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/22, 22:48:07 »
nog even deze vraag.
Citaat
hoi,
waar heb je googleearth vandaan, en hoe heb je het geinstalleerd? en vooral hoe heb je het gedeinstalleerd?
maak je gebruik van de medibuntu pakketbronnen? dan het is het erg simpel te installeren.

raveman123

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/28, 19:50:10 »
Ik heb voor de installatie de instructies in deze link op gevolg.

http://tombuntu.com/index.php/2007/11/28/how-to-install-google-earth-in-ubuntu/

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/29, 06:15:22 »
Google earth staat standaard in je synaptic pakketbeheer dus ik snap niet dat je het daar vandaan haalt?

« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/29, 07:45:27 »
Ik heb een Asus A8vm moederbord met een geintegreerde video kaart en een amd3000 processor.
In de hardware info kom ik dit over een video kaart.
K8M890 (CHROME9) integrated video.
Niet al te best spul. Gebruik je een driver via Systeem>Beheer>Hardware Drivers? Volgens mij kan de driver ook gewoon slecht zijn, waardoor de grafische omgeving vastloopt.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/29, 19:40:30 »
Google earth staat standaard in je synaptic pakketbeheer dus ik snap niet dat je het daar vandaan haalt?

Nee hoor, die staat er alleen in als je de bronnen van medibuntu toegevoegd hebt.

« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/29, 21:30:46 »

Nee hoor, die staat er alleen in als je de bronnen van medibuntu toegevoegd hebt.

Of een vinkje zet voor http://archive.canonical.com hardy partner

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/29, 22:56:47 »

dat wist ik niet. lijkt me ook onjuist...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/30, 03:35:27 »

In die partner repo zitten maar 3 pakketten, in ieder geval voor Hardy amd64. Google Earth zit daar niet bij.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/30, 06:51:28 »

oke dat zou kunnen omdat ik Google op het laatste toevoegt en dan heb ik alle bronnen en codecs al toegevoegd.

Gr Hans,