Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paar problemen  (gelezen 805 keer)

juliann

• Gast
Paar problemen
« Gepost op: 2008/11/14, 15:45:49 »
Hallo,  ik heb een vaag probleem volgens mij.
Mijn geluid werkt soms wel en soms niet.
ik vermoed al zo´n beetje waar dit aan ligt.
Zo snel als ik de computer opstart hoor ik gewoon het startgeluidje.
Dan zet ik even muziek op met VLC player.
Dat werkt gewoon goed!
Start ik firefox op.. met youtube dan werkt het geluid daar niet meer. (*VLC Player blijft het gewoon doen met geluid)
Start ik mijn computer opnieuw op en ik begin met firefox te openen en ga naar youtube.nl dan werkt het geluid wel gewoon. maar dan werkt VLC player niet (gewoon geluid om mijn computer dus)
het is het één of het andere waar kan dit aan liggen?

Nu het andere probleem,
Soms loopt mijn taakbalk helemaal vast, maar de computer zelf niet! is er ook een sneltoest om de progamma´s af tesluiten? zoals bij XP bijvoorbeeld?

Nog één ander probleem, ik heb sinds een korte tijd 2 hardeschijfen. één waar ubuntu op staat en één waar vista op staat.
toen ik ubuntu had geinstalleerd had ik die schijf waar vista op stond niet aangesloten op de moederbord.
het is mogelijk om te kiezen voor welk besturingsysteem je kiest. maar is het nog mogelijk om dat tekrijgen?
Btw ik kan wel gewoon via ubuntu in de hardeschijf Docementen ect.

Okée dat waren de problemen, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt.  :-[
Wie kan mij helpen?  =D
« Laatst bewerkt op: 2014/07/22, 21:51:32 door Johan van Dijk »

Offline eXtreem

• Lid
Re: Paar problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/14, 15:54:10 »
Voor zover ik weet is het nog niet mogelijk om in ubuntu én geluid in firefox én in een andere speler tegelijkertijd af te spelen.

Voor het sluiten van programma's zijn verschillende manieren:

1. Druk alt+F2 en typ xkill. Je krijgt nu een een kruisje als muisaanwijzer en hiermee sluit je elk programma af wat je aanklikt.
2. Via de terminal: type "ps -ef|grep -i "jouw programmanaam" en noteer het nummer voor het proces dat je wilt afschieten en typ "kill 12345" (waarbij 12345 vervangen moet worden door het genoteerde nummer)
3. Via Systeem - Beheer - Systeemmonitor. Hier krijg je vergelijkbaar iets als het taakbeheer in Windows.

Voor het 3e probleem is wat meer info nodig:

1. Output van "df -h"
2. Output van "sudo fdisk -l"
3. Output van "cat /boot/grub/menu.lst"

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/14, 16:13:59 »
Hallo,  ik heb een vaag probleem volgens mij.
Mijn geluid werkt soms wel en soms niet.
ik vermoed al zo´n beetje waar dit aan ligt.
Zo snel als ik de computer opstart hoor ik gewoon het startgeluidje.
Dan zet ik even muziek op met VLC player.
Dat werkt gewoon goed!
Start ik firefox op.. met youtube dan werkt het geluid daar niet meer. (*VLC Player blijft het gewoon doen met geluid)
Start ik mijn computer opnieuw op en ik begin met firefox te openen en ga naar youtube.nl dan werkt het geluid wel gewoon. maar dan werkt VLC player niet (gewoon geluid om mijn computer dus)
het is het één of het andere waar kan dit aan liggen?
Met deze link kan je twee geluids bronnen te gelijk spelen https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting?action=show&redirect=DebuggingSoundProblems#Miscellaneous%20Tips%20and%20Tricks punt 7
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/14, 16:37:49 »
Per 8.10 ondervind ik geen problemen met twee geluidsbronnen tegelijk.. Gebruik je 8.04?

Directe link naar punt 7 (waar Gijsbert naar wijst):

Klik

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/15, 12:24:40 »
Per 8.10 ondervind ik geen problemen met twee geluidsbronnen tegelijk.. Gebruik je 8.04?

Directe link naar punt 7 (waar Gijsbert naar wijst):

Klik

Okay dan... Ik draai nog 8.04 op mijn laptop. Heb op een andere laptop 8.10 draaien, zal het eens uitproberen  =D
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq