Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wallpaper Cycler  (gelezen 1376 keer)

Wallpaper Cycler
« Gepost op: 2008/11/13, 17:39:38 »
Hallo

Ik ben op zoek naar een programma dat om de 5-10 seconden een afbeelding uit een map neemt en die als achtergrond instelt. Ik heb al in synaptic gezocht en Drapes gevonden maar de minimumtijd daarbij is 5 minuten en het lukt mij niet van afbeeldingen uit een map te lezen.

Gebruikt iemand een dergelijk programma?

Alvast bedankt

Jasper

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Re: Wallpaper Cycler
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/13, 18:32:32 »
In KDE4 zit dit standaard:
- klik met rechter muis knop op desktop
- kies desktop settings
- bij wallpaper, kies slideshow
- voeg een folder toe en stel de tijd in
- klik ok

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/13, 18:35:15 »

Offline ubby

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/13, 18:47:56 »
Vorige week heb ik in een computer blad gelezen dat er hier een programmatje voor is dat gewoon is te installeren.
Nu is het punt dat ik niet meer weet wat de naam van het programmatje is:-(

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/13, 19:05:34 »
Vorige week heb ik in een computer blad gelezen dat er hier een programmatje voor is dat gewoon is te installeren.
Nu is het punt dat ik niet meer weet wat de naam van het programmatje is:-(
Voor Ubuntu?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/13, 22:05:57 »
Dank u allemaal!

Ik heb het uiteindelijk ook opgelost met een klein python-programmatje waaraan ik een kleine instelling heb aangepast zodat ik  wel kan kiezen voor een wisseltijd kleiner dan 1 minuut
Hier kan je het programma vinden: http://maketecheasier.com/ubuntu-how-to-change-wallpaper-easily-with-wallpapoz/2008/02/29

Wat ik gedaan heb is in de map: /usr/local/bin het bestand daemon_wallpapoz aangepast. Je moet zoeken naar het getal 60. Als je dat getal verkleint dan kan je kiezen met hoeveel het getal dat je instelt in de instellingen moet vermenigvuldigen.

Ik weet dat het niet zo'n mooie oplossing is maar het werkt wel!

Jasper