Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw forum!  (gelezen 105744 keer)

Re: Nieuw forum!
« Reactie #175 Gepost op: 2008/11/13, 23:27:11 »
Denk ik toch niet Mikkel. Er staan vaker anderen voor mij in die lijst.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ga je naar de Startpagina, dan ben jij op dat moment de laatste die aktief geweest is. Blijf je op de Startpagina staan en je ververst het venster niet, dan kan er nooit de naam van een ander lid voor die van jou komen te staan. Ververs je het venster wel........ dan ben jij weer het laatst aktieve lid en staat jouw naam dus vooraan.

En toch is het zo. Net voor dat ik dat typte, stond Arie voor mij in die lijst. En dit was niet de eerste keer hoor.

Moet ik volgende keer een screenshot nemen? ;)

« Reactie #176 Gepost op: 2008/11/13, 23:30:07 »
Kleuren van de links, achtergrond van de quotes en fontsize van de quotes zijn aangepat. Beter zo?

Ik vind de quotes maar onoverzichtelijk, maar dat ligt gewoon aan het forum dan. De kleur ervan is al beter, dat blauw paste niet bij de rest.

De fontsize was al goed voor mij, nu ziet alles er wat dik uit. Maar als anderen last hadden van leesbaarheid, is het ok :).

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #177 Gepost op: 2008/11/13, 23:32:30 »
Moet ik volgende keer een screenshot nemen? ;)
Ik geloof je zo ook wel. ;)  'k Weet alleen niet beter dan dat het zo werkt als ik schreef: iedereen ziet zichzelf altijd als eerste in die lijst staan.

« Reactie #178 Gepost op: 2008/11/13, 23:37:25 »
Nunslaughter: ik ben het eens met die rommeligheid, suggesties voor verbeteringen zijn welkom. Ik denk zelf aan wat meer padding, de randen weg en de achtergrond weer anders zodat het niet hetzelfde is als de posts. Eens?

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #179 Gepost op: 2008/11/13, 23:45:13 »
Ik zou zeggen de achtergrond van de quotes iets donkerder dan die van de post, en idd iets meer padding.
Misschien een iets afwijkende letter.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

« Reactie #180 Gepost op: 2008/11/13, 23:47:55 »
Inderdaad, de echtergrond wat donkerder, maar in hetzelfde kleurschema als de rest.

Wat inspringen zou ook goed zijn. Als er nu 2 quotes staan, moet ge al echt kijken wat er staat en wie wat gequote heeft.

Citaat van: lizardman
Misschien een iets afwijkende letter.

Of een wat kleiner lettergrootte in de quotes.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/13, 23:49:31 door Nunslaughter »

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #181 Gepost op: 2008/11/14, 00:48:11 »
Even een vraagje: Bij een topic  http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,34060.0.html  waar ik op reageerde staat links van de titel een vraagteken. Wat stelt dit voor?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #182 Gepost op: 2008/11/14, 00:53:35 »
Bij het plaatsen van een topic kun je een berichticoon kiezen.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #183 Gepost op: 2008/11/14, 00:58:26 »
Ok, begreep het eerst niet maar toen ik je citeerde zag ik het staan boven de antwoordzone. thx
En nog eens: een dikke proficiat! Er zijn al enkele aanpassingen gebeurd zie ik... en goed bevonden  :)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/14, 01:01:22 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #184 Gepost op: 2008/11/14, 01:10:52 »
Wat vinden we van de quotes zo?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #185 Gepost op: 2008/11/14, 01:18:14 »
Prima!
Beter te lezen dan de kleine lettertjes die het eerst was. En tegelijkertijd is het toch duidelijk dat het een quote is.

Digibeetje

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: 2008/11/14, 01:32:30 »
Beste Dennis.

13 Pagina's en ik zou liever na enkele dagen gebruik iets zeggen!
Nu wel erg spontane reacties.

Eerste indruk is goed maar hoewel veel is verbeterd, ik moet soms even zoeken hoe zit dat.
Dus ga niet als een gek gelijk alle adviezen uitvoeren want ik zou dat alleen na meerdere reacties dat pas doen.

succes en bedankt, het is beter en net als Linux , je blijft ontwikkelen en verbeteren!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #187 Gepost op: 2008/11/14, 01:48:58 »
beter hoor!, het blijft duidelijk dat er gequote wordt.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #188 Gepost op: 2008/11/14, 01:58:11 »

wel even de juiste quote pakken, bovenstaande post van mij is brak. nogmaals beter! het blijft heel duidelijk
het contrast is in orde zo. verder is het rustiger. :)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/14, 02:00:58 door leoquant »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #189 Gepost op: 2008/11/14, 01:58:52 »

wel even de juiste quote pakken, bovenstaande post van mij is brak. nogmaals beter! het blijft heel duidelijk
het contrast in orde zo. verder is het rustiger. :)

toch?

« Reactie #190 Gepost op: 2008/11/14, 05:16:37 »
Die quotes zitten wel snor. Laat dat maar even zo.

Beter kan er nog wat gesleuteld worden aan de "titelbalk" van elk bericht in een draadje.  Bij gebrek aan een beter woord.  Het is hier al geschreven: Het feit dat "Antwoord # xyz Gepost op: Datum om 01:23:45" daar met vette letters staat, èn dan nog eens tussen aanhalingstekens, is storend.  Het leidt de aandacht af...
Is het trouwens nodig om in elk bericht bovenaan de titel te hebben: RE : Titeldraadje ?
Als ik een draadje lees, dan weet ik de titel.  Bovendien staat die (gelukkig) nog altijd bovenaan in de vensterrand van Firefox. Dat een bepaalde bijdrage in een draadje een Antwoord (Response, dus RE) is op dat draadje, hoef ik al helemaal niet nog eens te lezen.  Dat soort aanduidingen is in een doorlopend draadje volstrekt overbodig !   
d[muggenziftermode]En als het dan toch echt niet weg kan/mag, wil je dan alsjeblieft de dubbele punt weghalen ?  Zo ook de dubbele punt bij "Citaat van: Naam van Lid".  Die staat daar echt heel storend te wezen. [/muggenziftermode]
Die titelaanduiding is alleen maar nuttig als je alle berichten door elkaar, met inhoud leest.  En uiteindelijk vind ik dat niet zo handig.  Dacht eerst (aantal bladzijden terug) dat dat wel iets was, maar het is toch niet echt overzichtelijk.  Liever een lijstje met recente berichten, gewoon per topic. Ik sluit mij aan bij de volgende opmerkingen
2. Wat ik handig vond aan het vorige forum is dat ik met 1 druk op de knop de laatste berichten kon zien.
Ik zie wel de nog onbeantwoorde berichten en de antwoorden op mijn berichten. Ik zou graag alle nieuwe berichten kunnen zien ongeacht de categorie.

Bovenaan zie je toch staan:
Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.

Is NIET hetzelfde.

Via de link op het 'oude' forum kreeg je een lijst van alle berichten die er de afgelopen 24 uur waren gepost. Of je die nou al gelezen had of niet. Las je de berichten die je interesseerden en ververste je daarna het venster, dan bleven alle berichten in beeld en kwamen de berichten erbij die er gepost waren terwijl jij zat te lezen.
Ging je vanuit het venster met die lijst berichten naar bijvoorbeeld je profiel, de forum index of naar welke forumpagina dan ook, en klikte je vervolgens op de forum index weer op die link naar de lijst berichten van het afgelopen etmaal, dan stonden daar nog steeds alle geposte berichten, gelezen EN ongelezen, van het afgelopen etmaal.

Als je via de link op het 'nieuwe' forum om de ongelezen berichten te zien sinds de laatste keer dat je was ingelogd, alles leest wat je interesseert en daarna het venster ververst, verdwijnt alles wat je al gelezen hebt. Wil je nog eens een al gelezen topic openen om een bericht te posten of nog even te kijken wat er precies gepost werd, dan moet je via de forum index die bepaalde topic opzoeken.

Dat is een heel groot verschil met de oude situatie.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #191 Gepost op: 2008/11/14, 09:42:17 »
Wat ik ook heel fijn vind is dat het nieuwe forum, mede doordat de hele breedte van de pagina wordt gebruikt, nu veel makkelijker te lezen is op mijn 7"eeepc. Helemaal top!
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #192 Gepost op: 2008/11/14, 09:44:24 »

het contrast in orde zo. verder is het rustiger. :)

toch?

laatste contrast-opmerking: bovenaan de site: ubuntu-nl---prikbord--- documentatie-- etc. kan dat fors contrastrijker/opvallender gemaakt worden?

« Reactie #193 Gepost op: 2008/11/14, 09:49:09 »
laatste contrast-opmerking: bovenaan de site: ubuntu-nl---prikbord--- documentatie-- etc. kan dat fors contrastrijker/opvallender gemaakt worden?

Nee, dan wijkt dat af van de rest van de Ubuntu NL sites.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #194 Gepost op: 2008/11/14, 09:59:07 »
Kleuren van de links, achtergrond van de quotes en fontsize van de quotes zijn aangepat. Beter zo?
Gewoon weg prachtig , nu kan ik alles duidelijk lezen , heel hartelijk bedankt voor de moeite.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #195 Gepost op: 2008/11/14, 10:50:47 »
De quotes hadden een blauwige achtergrond, redelijk lelijk en minder leesbaar. Daar had ik eerst een lichtere achtergrond van gemaakt maar ook die is weg nu de quotes met een rand aan de linkrekant en wat inspringen weergegeven worden.

« Reactie #196 Gepost op: 2008/11/14, 11:00:34 »
Iedereen naar de zin maken is onmogelijk ;)

« Reactie #197 Gepost op: 2008/11/14, 11:13:13 »
Gewoon weg prachtig , nu kan ik alles duidelijk lezen , heel hartelijk bedankt voor de moeite.
Groeten Tom.
Helemaal toppie. Prima leesbaar en toch binnen gestelde "grenzen".
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #198 Gepost op: 2008/11/14, 15:32:00 »
ligt het nou aan mij, of wordt er nog behoorlijk geschaafd aan het forum? ziet er steeds weer even beter uit, een extra balk, etc.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #199 Gepost op: 2008/11/14, 16:11:55 »
wat bekend deze melding { 117 gasten, 25 leden (1 verborgen) } en dan gaat het mij om die 1 verborgen?