Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw forum!  (gelezen 92604 keer)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Nieuw forum!
« Reactie #125 Gepost op: 2008/11/12, 22:02:10 »
Dennis, ga je de in dit topic voorgestelde "features" toepassen (of in ieder geval de mogelijkheid hiertoe)?

Re: Nieuw forum!
« Reactie #126 Gepost op: 2008/11/12, 22:03:59 »
dvdmeer: degene die te doen zijn (zoals de "breadcrumbs" links ook onderaan). Ik kan wel eindeloos aan het theme gaan zitten klieren, maar dat maakt porten naar nieuwe versies alleen maar lastiger en er zullen altijd klagers zijn :)

(En een aantal fouten is al opgelost ;))

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Nieuw forum!
« Reactie #127 Gepost op: 2008/11/12, 22:06:17 »
Die links onderaan zou geweldig zijn als dat lukt (dat is nou net het gene wat ik mis :P).

Maar toch nog bedankt voor de moeite die je er in steekt ;)

Re: Nieuw forum!
« Reactie #128 Gepost op: 2008/11/12, 22:08:17 »
Ach Dennis, klagers zullen er altijd zijn, maar mij zul je niet horen.  Het worden zoveel berichten op een doordeweekse dag, dat een mens toch eindelijk moet besluiten om echt per onderdeel de berichten te gaan lezen.
Overigens heb ik net gemerkt dat als je vertrekt vanaf de startpagina en je opent ergens een bericht op subforum, dat dan op die startpagina het ubuntu-icoontje vooraan de naam van het subforum van kleur verandert. (Desnoods even pagina refreshen) Zo hou je ook een overzicht van welke rubrieken je al hebt bekeken.  XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Nieuw forum!
« Reactie #129 Gepost op: 2008/11/12, 22:17:21 »
Prosper, ja SMF is beter in het onthouden van wat je al gezien hebt. Dat is een belangrijke reden voor de switch geweest :)

Re: Nieuw forum!
« Reactie #130 Gepost op: 2008/11/12, 22:26:09 »
LOL  :lol:

Ik heb net helemaal onderaan de Startpagina het lijntje gevonden met "toon de meest recente berichten".  Degene die dus gewoon alle subfora door elkaar geeft.  Degene die ik dus een beetje miste, maar waarvan ik dat niet durfde zeggen  :-[

Het resultaat van daarop klikken is overigens wel (licht 'ahum') anders.  Ik krijg nu ineens elke laatste bijdrage te zien van de desbetreffende draadjes.  Als ik daar weer aan gewend ben, dan kan dat, denk ik, best handig zijn.  Scheelt een hoop muisklikken. Moet ik enkel naar het draadje gaan als je merkt dat het een serieuze bijdrage is.

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop905

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #131 Gepost op: 2008/11/12, 22:29:24 »
Mijn e-mailadres is zichtbaar, terwijl in de instellingen van mijn profiel staat aangevinkt E-mail verbergen voor anderen?
hoe los ik dat op
« Laatst bewerkt op: 2008/11/12, 22:31:19 door joop905 »

Re: Nieuw forum!
« Reactie #132 Gepost op: 2008/11/12, 22:32:55 »
Lees dit draadje eens door Joop, je bent de 3e al :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #133 Gepost op: 2008/11/12, 22:33:37 »
Mijn e-mailadres is zichtbaar, terwijl in de instellingen van mijn profiel staat aangevinkt E-mail verbergen voor anderen?
hoe los ik dat op
ik zie dat niet hier. wat bedoel je precies?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #134 Gepost op: 2008/11/12, 22:34:43 »
Ziet er mooi uit, dit forum. Wat is trouwens de aanleiding geweest om te migreren naar SMF? Meer emoticons?  XD
Dat is inderdaad een doorslaggevend argument geweest.  O0
hehe :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nieuw forum!
« Reactie #135 Gepost op: 2008/11/12, 22:39:29 »
Prosper, je kunt op het onderwerp klikken, wanneer je alles wilt lezen, en op "nieuw" om alle berichten sinds de laatste keer dat je op "markeer alles als gelezen" hebt gedrukt.
Je hebt dus de keuze .......

Verder is dit forum een stuk sneller wanneer er meer dan 128 gebruikers online zijn !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #136 Gepost op: 2008/11/13, 08:12:13 »
Ik vind het niks!
Het contrast tussen de standaard ubuntu-bruine letter en de achtergrond is veel te laag.

En orca helpt ook niet veel http://ikhaya.ubuntuusers.de/2008/11/07/test:-der-linux-screenreader-orca/

Maar ik blijf blij dat dit forum er is!

mvg

pablo k


Re: Nieuw forum!
« Reactie #137 Gepost op: 2008/11/13, 08:19:16 »
Ik vind het niks!
Het contrast tussen de standaard ubuntu-bruine letter en de achtergrond is veel te laag.

En orca helpt ook niet veel http://ikhaya.ubuntuusers.de/2008/11/07/test:-der-linux-screenreader-orca/

Maar ik blijf blij dat dit forum er is!

mvg

pablo k



Wat bedoel je nou? Ik zag dat reekje ook al moeite had met het lezen van dit forum ivm de kleurstelling.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Niet dat ik daar last van heb maar mijn moeder bijvoorbeeld wel.
Iets meer contrast is misschien handig?
Wat vind je bv. van de kleurstelling van www.ubuntuusers.de Is dat beter leesbaar?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum!
« Reactie #138 Gepost op: 2008/11/13, 08:36:20 »
Die hebben ook een iets groter lettertype. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen moeite hebben met de kleine lettertjes hier op het forum.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #139 Gepost op: 2008/11/13, 10:15:37 »
De leesbaarheid kan denk ik inderdaad beter. Als je nu kijkt welke informatie de meeste nadruk krijgt oftewel het best leesbaar is, dan is dat de informatie in zwarte dikke letters, daarna de dunne zwarte letters, en dan pas de bruine letters. Als ik vervolgens kijk welke informatie dan de meeste nadruk krijgt is dat op dit moment de dag van het bericht, dan het aantal gelezen berichten en reacties, en het moeilijkst leesbaar zijn de naam van de auteur van het bericht en de berichttitel. Wat ik de belangrijkste informatie vind is het minst goed leesbaar, en wat ik de minst belangrijke informatie vind is het best leesbaar.
Maar dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #140 Gepost op: 2008/11/13, 11:31:51 »
Eerst even alle goeie dingen: nou bijna alles: de snelheid, de opzet, de struktuur, de mogelijkheden om zelf in te stellen etc etc.

Toch een minpuntje, dat wel redelijk zwaar weegt: de leesbaarheid is voor mij niet helemaal OK.
De leesbaarheid (te weinig contrast?) vind ik vooral matig als de bruine letters worden gebruikt.
Het zal best (ook) aan mijn ogen liggen, maar verschillende combinaties van bruin leveren bijna nooit een voldoende contrast op.
Althans geen prettig leesbaar contrast. Merk dat meer mensen daar hier ook melding van maken.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #141 Gepost op: 2008/11/13, 12:02:58 »
misschien is handig om een nieuw topic te openen is dit gedeelte van het forum om te inventariseren wat de wensen zijn betreffende het nieuwe forum. dit draadje is, lijkt mij tenminste, vooral bedoeld als aankondiging en support voor diegenen die vastlopen omdat ze bijvoorbeeld niet kunnen inloggen of anderszins vast zitten.
voordeel van zo´n ¨wensentopic¨ is dat alle opmerkingen/aanmerkingen centraal komen te staan, das is misschien beter. wel moet de insteek positief opbouwend zijn. opmerkingen als: ¨ik vind het niks¨ is te vaag.
uiteraard blijft het erg moeilijk/onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken.
voor mij is het contrast tussen de quote-tekst en quote-achtergrondkleur erg laag, zodat het moeilijk te lezen is voor mij.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #142 Gepost op: 2008/11/13, 12:07:37 »
Misschien kan iemand een slimme poll ineen zetten?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #143 Gepost op: 2008/11/13, 12:26:18 »
Misschien kan iemand een slimme poll ineen zetten?

wat mij betreft gewoon praktische opmerkingen/zaken, geen: ¨ik vind dat leuk of niet¨ topic. dat is zo persoonlijk dat niemand er wat mee kan. ook liever geen poll ofzo.
ik bedoel eigenlijk dat het forum er technisch al staat. met, zoals ik het zie, bijzonder weinig troubles.

Offline lizardman

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #144 Gepost op: 2008/11/13, 12:38:16 »
Ik bedoelde ook alleen maar een poll omdat op die manier informatie kan gebundeld worden die ook werkelijk gebruikt kan worden.
Bijv. vragen over contrast, lettergrootte enz. (de voorstellen in de poll moeten dus 'te doen' zijn)
Anders komen er toch ook veel wensen voorbij die niet vervulbaar zullen zijn.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Nieuw forum!
« Reactie #145 Gepost op: 2008/11/13, 13:11:08 »
Iets meer kontast is toch wel fijn. Nu heb ik er geen moeite mee, maar bij zonnig weer denk ik dat toch de gordijnen dicht moeten. ik vind het wel een mooie combinatie. Klikken op logo om de nieuwe berichten te zien is handig.

Re: Nieuw forum!
« Reactie #146 Gepost op: 2008/11/13, 14:19:02 »
Fijn dat er ondertussen nog wat dingen bijgezet worden.

Nu zien we tenminste duidelijk of iemand online/offline is.

En de "navigatiebalk" onderaan is ook heel handig. Ik miste hem al :).

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Nieuw forum!
« Reactie #147 Gepost op: 2008/11/13, 17:28:20 »
idd ik heb ook niets meer te klagen :D

de navibalk is back  O0

Re: Nieuw forum!
« Reactie #148 Gepost op: 2008/11/13, 18:20:55 »
Misschien in het begin van een topic een FAQ maken?

ej

  • Gast
Re: Nieuw forum!
« Reactie #149 Gepost op: 2008/11/13, 19:54:45 »
Helaas bleek activeren op geen enkele manier te werken. Ik krijg de melding dat ik al geactiveerd zou zijn...???

Ik heb een nieuwe naam gemaakt. jammer want nu moet ik echt gaan zoeken wat ik al in dit forum heb gedaan en denkt iedereen dat ik nieuw ben... ???