Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uitzenddinggemist video streams en VLC  (gelezen 4235 keer)

Offline blokkendoos

• Lid
  • Steunpunt: Nee
uitzenddinggemist video streams en VLC
« Gepost op: 2008/11/11, 16:40:09 »
Beste mensen,

toen ik vanochtend begon kon ik een uitzending op Uitzendinggemist rechtsklikken en de url in vlc plakken en opslaan.
Omdat ik prima beeld had maar geen geluid heb ik inmiddels vele adviezen volgend van alles en nog wat gewijzigd/
Nu kan ik nog steeds kijken naar UG en muziek beluisteren, maar het rechtsklikken van een stream om van de url een kopie te maken krijg ik niet meer voor elkaar.

Weet iemand een oplossing?

pablo k

Offline eXtreem

• Lid
Re: uitzenddinggemist video streams en VLC
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 20:11:32 »
Ik begrijp niet wat je precies bedoeld, maar als ik in Firefox op uitzending gemist een willekeurige aflevering van wat dan ook open en met rechts op het spelende filmpje klik en kies voor kopieeren dan komt er een link in mijn klembord te staan die er uit ziet als volgt:

mms://wm3.omroep.nl/ug-ondemand/wm3c1/id/BNN/serie/POW_00184810/POW_00184860/bb.20081111.asf

Als ik die vervolgens plak in de adresbar van Mozilla krijg ik een scherm te zien waar ik een applicatie kan kiezen om deze stream mee te openen, default staat Totem aangegeven en bij het klikken op OK wordt de stream netjes afgespeeld met geluid.

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 20:21:30 »
mijn voorkeur heeft de MediaPlayerConnectivity addon/plugin voor firefox, met vlc als mediaplayer.
die speelt alles af.

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 20:23:24 »
mijn voorkeur heeft de MediaPlayerConnectivity addon/plugin voor firefox, met vlc als mediaplayer.
die speelt alles af.

Klopt, ik begrijp alleen uit zijn verhaal dat hij hem juist in een externe speler wil afspelen... Doe het zelf ook altijd gewoon in de browser
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline blokkendoos

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/13, 07:37:46 »
Ik begrijp niet wat je precies bedoeld, maar als ik in Firefox op uitzending gemist een willekeurige aflevering van wat dan ook open en met rechts op het spelende filmpje klik en kies voor kopieeren dan komt er een link in mijn klembord te staan die er uit ziet als volgt:

mms://wm3.omroep.nl/ug-ondemand/wm3c1/id/BNN/serie/POW_00184810/POW_00184860/bb.20081111.asf

Als ik die vervolgens plak in de adresbar van Mozilla krijg ik een scherm te zien waar ik een applicatie kan kiezen om deze stream mee te openen, default staat Totem aangegeven en bij het klikken op OK wordt de stream netjes afgespeeld met geluid.

Gr. Richard

Dat is dus precies wat niet meer werkt. Geen rechtsklik waarop ik een reactie krijg. Het is niet de muis, dat weet ik zeker!
Daarvoor zoek ik dus nu in eerste instantie een oplossing!

mvg

pablo k

Offline blokkendoos

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/18, 10:42:03 »
Het probleem is opgelost door de vlc-plugin voor mozilla uit te zetten, deïnstalleren dus.

mvg

pablo k