Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox 2.0.4 newbe ervaring  (gelezen 1406 keer)

Offline Faiz

• Lid
Virtualbox 2.0.4 newbe ervaring
« Gepost op: 2008/11/10, 23:38:15 »
Hoi,

Van het weekend VirtualBox 2.0.4 geinstalleerd, met als guest Windows XP professional SP3 (update gehad). Tot nu toe moet ik zeggen dat het erg eenvoudig werkt. Ik zat wat te emmeren met de Guest Additions, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Ik kan nu ook in XP full screen werken (zonder rare grijze kaders). Maakt het geheugen wat je kan reserveren voor je video memory nog wat uit. Ik heb hem nu op 64MB staan, was standaard 8MB. Qua USB werken mijn USB stickies en externe harddisk erg fijn. Eventjes nog mijn administratiepakketje installeren en de backup terugzetten and we are back in business.

Thanks allemaal voor de info die ik op het forum heb kunnen vinden!

Greetz
Faiz
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Virtualbox 2.0.4 newbe ervaring
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/11, 22:12:01 »
Citaat van: Faiz
Hoi,

Van het weekend VirtualBox 2.0.4 geinstalleerd, met als guest Windows XP professional SP3 (update gehad). Tot nu toe moet ik zeggen dat het erg eenvoudig werkt. Ik zat wat te emmeren met de Guest Additions, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Ik kan nu ook in XP full screen werken (zonder rare grijze kaders). Maakt het geheugen wat je kan reserveren voor je video memory nog wat uit. Ik heb hem nu op 64MB staan, was standaard 8MB. Qua USB werken mijn USB stickies en externe harddisk erg fijn. Eventjes nog mijn administratiepakketje installeren en de backup terugzetten and we are back in business.

Thanks allemaal voor de info die ik op het forum heb kunnen vinden!

Greetz
Faiz
Mooi dat het gelukt is, ik heb er ook mee zitten klooien en na geruime tijd is het mij ook gelukt. Alleen een zakelijke ING internet bankieren lukt niet, waarom weet ik niet.

Offline CaJos

• Lid
Re: Virtualbox 2.0.4 newbe ervaring
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 15:36:48 »
Hallo, heb eveneens VirtualBox geinstalleerd.
Onder 8.10.
Werkt uitstekend. Enablen van de muis werkt wanneer ik de muiswijzer buiten kader VB plaatst en dan met de Ctrl toets(rechts) capturen. Dus met de muis in het venster klikken werkt niet.
Het enige wat bij mij niet werkt of.....(ik iets niet correct doe) is de shared_folders. Deze zie ik niet in the Host (XP).
Misschien heb jij daar een oplossing voor.
Thanks.

Offline icehawk

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 22:54:27 »
Hallo, heb eveneens VirtualBox geinstalleerd.
Onder 8.10.
Werkt uitstekend. Enablen van de muis werkt wanneer ik de muiswijzer buiten kader VB plaatst en dan met de Ctrl toets(rechts) capturen. Dus met de muis in het venster klikken werkt niet.
Het enige wat bij mij niet werkt of.....(ik iets niet correct doe) is de shared_folders. Deze zie ik niet in the Host (XP).
Misschien heb jij daar een oplossing voor.
Thanks.

Zo te horen moet je nog de VirtualBox Guest Additions instaleren. In je xVM op de CD-Rom de iso bestand aanvinken. Daarna je windoosje draaien en in je verkenner naar de plek waar eigenlijk je cd/dvd speler staat, en dan het juiste bestand installeren. Daarna je doosje (windows) afsluiten en in je instellingen van xVM de CDrom terugzetten naar de host cd / dvd speler van je eigen pc. Eveneens de share map aanmaken. Daarna je windoosje starten en ga naar Verkenner, Netwerk, en tataa :)

Succes!
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/13, 21:59:52 »
Citaat van: gijsbertha
Alleen een zakelijke ING internet bankieren lukt niet, waarom weet ik niet.
wat lukt er niet mee? in principe werkt eigenlijk alles met xp in virtualbox, behalve dat het wat trager is en je geen 3D ondersteuning hebt
Bij die zakelijke rekening moet je een programmaatje installeren. Dat lukt wel, maar als ik vervolgens via usb (card met reader) in wil loggen ziet ING mijn certificaat niet en ik kan er dus niet inkomen. Echt vervelend, daarvoor alleen heb ik nog een dual boot nodig. Tenzij iemand nog een oplossing denkt te hebben.