Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SM Player ipv andere mappen  (gelezen 905 keer)

SM Player ipv andere mappen
« Gepost op: 2008/11/09, 21:04:12 »
Hallo, ik heb een upgrade naar 8.10 gedaan en nu krijg ik als ik naar een map wil gaan die onder "Locaties" zit alleen SMPlayer te zien.

Het gaat alleen om de volgende mappen:Persoonlijke map, Muziek, Afbeeldingen, Bureaublad, Video's en Documenten.

Bij andere mappen als Computer, cd/dvd-werkplaats of verbinden met server gaat het wel goed.

Iemand een idee ??

Groet Robin.

SM Player ipv andere mappen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/09, 23:55:58 »
Bedoel je als je op een map klikt SMPlayer opent?
Rechtsklik op eenmap>Klik op Eigenschappen>Klik op de tab Openen Met en kies Map Openen via toevoegen. Ik hoop dat je dit bedoeld.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

SM Player ipv andere mappen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/10, 07:00:11 »
Om eerst te kunnen rechtsklikken op een map moet ie wel eerst een lijstje met mapjes hebben, natuurlijk...
Doe daarvoor ALT+F2, tik in het venster "nautilus" (zonder aanhalingstekens) en druk ENTER.
Je moet dus echt wel gaan via Eigenschappen, niet gewoon direct kiezen voor "openen met".  Op deze manier (via eigenschappen) zal hij het voortaan altijd doen met nautilus en voor alle mappen.  Je kan dus in je lijstje met mappen op een willekeurig niveau een willekeurige map aanklikken.

Alleen vrees ik dat dit niet de oplossing is voor het probleem: er is blijkbaar iets mis met de vermelding van het gebruikte programma in het menu-item "Locaties".

Edit: doe eens in de terminal
Citaat
grep directory /etc/gnome/defaults.list
en post dat hier, er zou iets moeten staan, zoals:
Citaat
inode/directory=nautilus-folder-handler.desktop
x-directory/normal=nautilus-folder-handler.desktop
Je kan het zelf aanpassen met, alweer in de terminal,
Citaat
gksu gedit /etc/gnome/defaults.list
en dan in de tekstverwerker die zich opent de desbetreffende regels vervangen door hetgeen hier net boven staat. Opslaan en sluiten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

SM Player ipv andere mappen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/10, 20:44:14 »
Opgelost !
Het is gelukt met Alt+F2 en Nautilus.Ik heb èèn map via eigenschappen laten openen met 'Map openen'en nu zijn alle mappen weer normaal te openen.
Ze stonden allemaal op openen met SMPlayer.


Dit komt in de terminal te staan na invoer van grep directory /etc/gnome/defaults.list

robindekker@robindekker-laptop:~$ grep directory /etc/gnome/defaults.list
inode/directory=nautilus-folder-handler.desktop
x-directory/normal=nautilus-folder-handler.desktop
robindekker@robindekker-laptop:~$


Als ik het goed begrijp staat daar dus dat Nautilus de normale folder/map handler is? ( 3e regel)

Groet Robin.

SM Player ipv andere mappen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/10, 20:59:26 »
Ja, dat klopt.  
Heb je dit commando overigens gedaan nadat je het had opgelost met de eerste suggestie ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

SM Player ipv andere mappen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/10, 21:06:25 »
ja.