Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird wat knullig  (gelezen 3565 keer)

Offline John K

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Gepost op: 2008/11/06, 18:29:19 »
Ik heb mijzelf en mijn aanhang eindelijk volledig laten overstappen op Ubuntu. Nu draaien we voor email Thunderbird. Maar het lijkt een beetje amateuristisch, als ik zo vrij mag zijn. Bijvoorbeeld kunnen we geen letttergrootte instellen (alleen klein, middel en groot) en lijkt de opmaak van de tekst wat rommelig, niet strak zoals in Outllook Express.

Kan ik Thunderbird fine-tunen zodat het er iets zakelijker uitziet? Tekstopmaakinstellingen zou ik erg op prijs stellen. Weet iemand hoe achtergronden te maken in html om de boel er beter uit te laten zien? Is er een alternatief voor Thunderbird (met profile-switcher=onontbeerlijk!!!)

Groeten John K

Thunderbird wat knullig
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 19:05:30 »
Ik raad Evolution aan, maar deze heeft volgens mij geen profielenmanager. Je kunt toch ook verschillende gebruikersaccounts aanmaken?

Offline bwman

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 20:06:42 »
je kan qua lettertypes al wat instellen via bewerken -----> voorkeuren---->weergave  en onderaan rechts zie je lettertypen staan, daar kan je  het soort lettertype instellen de pixel grootte met schreef of zonder schreef met de rest kan ik u niet echt helpen omdat achtergronden in mails voor mij niet echt belangrijk zijn. een mail is een mail voor mij. hopelijk ben je al een beetje op weg geholpen. in die map voorkeuren staan nog wat andere dingen in die je kan aanpassen.
mvg Chris
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird wat knullig
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 21:09:27 »
Citaat van: John K
Kan ik Thunderbird fine-tunen zodat het er iets zakelijker uitziet? Tekstopmaakinstellingen zou ik erg op prijs stellen.
De nettiquette is juist dat je je e-mails gewoon in platte tekst verstuurt, met geen of heel weinig opmaak. Die standaardindeling is het overzichtelijkst en het beste te lezen voor iedereen.

Ik erger me altijd rot aan mailtjes met slecht leesbare lettertypes, veel te grote letters of gekke kleuren. Maar dat is misschien mijn eigen ding...

Thunderbird wat knullig
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 21:27:17 »
ik vind evo echt goed, in windows wel eens met thunderbird gewerkt.
Hier alleen maar evolution. Je kan met html je emails opmaken als je wilt (ookal gebruik ik dat niet zo vaak)
Uitwisseling van contacten met pidgin (niet zo zakelijk :P)
Calender die geintegreerd is met de klok bovenin.
Je zou zelfs een html mailtje kunnen maken (met dreamweaver of wat dan ook) en deze versturen.
Achtergronden (met afbeelding of enkele standaarden) en hij ziet er zakelijker uit dan thunderbird.
Spam filter moet ff op gang komen voor die het goed doet, maar dat was dan ook het enige nadeel.

Thunderbird wat knullig
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/06, 21:50:53 »
Citaat van: Johanvd
De nettiquette is juist dat je je e-mails gewoon in platte tekst verstuurt, met geen of heel weinig opmaak. Die standaardindeling is het overzichtelijkst en het beste te lezen voor iedereen.

Ik erger me altijd rot aan mailtjes met slecht leesbare lettertypes, veel te grote letters of gekke kleuren. Maar dat is misschien mijn eigen ding...
Nee hoor, sluit me daar volledig bij aan. M'n pa gebruikt bijv. Incredimail, ver-schrik-ke-lijk. En dat is dan nog een understatement. Maar ieder z'n ding, alhoewel de nettiquette respecteren geen slechte zaak is.

Offline lizardman

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/06, 22:10:53 »
Als je echt wil kun je ook een mailtje met Thunderbird op 'leuken' met html en kleurtjes en lettertypen, maar ik zie er zelf liever vanaf.

Een zakelijke uitstraling lijkt mij toch heel wat beter leesbaar dan een 'incredimail-kermis'.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Roel1963

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/06, 22:13:38 »
Citaat van: lizardman
Een zakelijke uitstraling lijkt mij toch heel wat beter leesbaar dan een 'incredimail-kermis'.
Dat niet alleen. Je wordt helemaal gek als je vanuit een "normale" email client een Incredimail mailtje wil beantwoorden :(

Offline John K

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/07, 11:44:08 »
Heel wat antwoorden en reacties, het leeft!

Wat betreft gebruikersaccounts in Evolution. Bedoel je daarmee dat ik voor ieder account Evolution opnieuw opstart en een nieuw account instel?

Als ik in Evolution een extra account aanmaak komt deze in hetzelfde scherm onder het eerder aangemaakte account.

Ik vind dit erg onoverzichtelijk. In Outlook en Thunderbird houd ik de boel gescheiden via Profile manager. Het gaat dat ook om minimaal 5 emailadressen per gebruiker.

John K

Offline Visitor.Q

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/07, 11:54:10 »
Hoe Thunderbird er uit ziet kun je instellen door het thema aan te passen (tools->add ons). Kijk ook eens bij menu View->layout. Wat men bedoelt met gebruikersaccounts is dat het (voor meerdere gebruikers van 1 pc) handig is om in Ubuntu deze gebruikers aan te maken. En dus niet met de profile manager van Thunderbird/Evolution.

Wat mails in html versturen betreft, doe ik mee met de rest met de mening dat email voornamelijk text-based zou moeten zijn, en niet met allerlei fratsen.
1: Werkbak - AMD Athlon X2 4600+/4096 MB/Nvidia GPU/Ubuntu 8.10 X64 && Intel I7/6GB/NVidia/Ubuntu 9.04 (number crunching)
2: Laptop - Intel C2D T8100 2.1GHz/2048MB/Intel GPU/Ubuntu 9.04 x86
3: Desktop - AMD Athlon XP 2800+/1024MB/Nvidia legacy GPU/Ubuntu 8.04

Offline John K

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/07, 14:03:21 »
Wat ik al zij, per gebruiker hebben we minimaal 5 mailadressen, het is dus zeer onhandig om deze gebruikers in Ubuntu aan te maken. Iedere keer dat ik eemn ander mailadres wil inzien zou ik moet switchen van gebruiker zoals john1, john2, john 3, john4 john5 etc. Dit is onwerkbaar.

Met bijv. Profile-switcer of Profile-manager switch je in Thunderbird of Outlook Express van gebruiker in een ander scherm. In Thunderbird kun je zelfs emails verslepen van de ene naar het andere account.

John K

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird wat knullig
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/07, 14:26:10 »
Je kan ook meerdere accounts opzetten binnen 1 thunderbird... dus zonder van profile te wisselen. Zo heb je in 1 scherm al je accounts.
Op basis van de SMTP instellingen kan je per mailtje kiezen via welk account die verstuurd wordt.

Ik heb met 1 profiel wel 5 e-mailaccounts ingesteld in thunderbird. Lekker makkelijk en overzichtelijk.

Offline John K

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/11, 18:34:38 »
Ik zal er eens naar kijken.

John K

Offline ivo

• Lid
Thunderbird wat knullig
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/11, 21:17:19 »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.