Allen,
Sinds 2 dagen ge-upgrade naar 8.10. Werkte in eerste instantie goed, al bleef de pc na een herstart eerst nog een keer hangen direct na het inloggen ( beige achtergrond, muispointer opslot midden in het beeld, Capslock en Scrolllock op toetsenbord aan) reset-> nu wel goed doorstarten.
Nu bleek 8.10 toch wat schoonheidsfoutjes te herbergen; Bij 'windows' leek het 'thema' niet goed te werken; Bij het gaan met de muis over de sluitknop ( _ [] X ) regio ( rechtsboven) veranderde de balk in wit doorzichtig. Ik dacht eerst; misschien het thema, dus Human veranderd in een ander thema. Hielp niet. Ach: stoort niet. verdwijnt wel.
Nvidia kaartje werd in iedergeval ook geupdate qua drivers, dus geen idee welke nou precies de boosdoener was.
Vanavond een aantal updates binnen gekomen, herstart; en hangt na inloggen. Damn. Restart. hang. Restart. hang. In grub voor een vorige kernel versie gekozen; grafisch terug bij 640x480 (leek het), niets gedaan, herstart: en werkt weer. Maar hoe kreupel?! Windowmanager doet t niet meer ( lijkt het ); Bovenste balk in FireFox is weg, en window plakt nu bovenaan het scherm vast. Niets multitasken, want panel zit achter firefox. Niets switchen van desktop (rechtsonder, naast prullenbak), want daar staat maar 1 desktop afgebeeld ipv 2. Show desktop button linksonder: Your window manager does not support the show dekstop button, or you are not running a window manager.
Hmm.
Waar te beginnen met repareren?
Ik zou graag (
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/2 ) volgen, maar ik kan niet switchen, niet minimizen, Alt-F2 geeft geen gehoor.... ik zal pogen wat info de volgende posting te plaatsen, maar ik moet dan wel eerst FF afsluiten, terminal starten, commando's uitvoeren, terminal sluiten, FF starten, en hier posten

geduld dus aub.