Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OrangeHRM 2.4.0.1 installeren?  (gelezen 636 keer)

Offline John K

• Lid
  • Steunpunt: Nee
OrangeHRM 2.4.0.1 installeren?
« Gepost op: 2008/11/04, 17:40:32 »
Ik wil OrangeHRM 2.4.0.1 installeren.

Ik doe dit met het volgende commando;

:~$ sudo tar xvfz orangehrm-2.4.0.1.tar.gz
tar: orangehrm-2.4.0.1.tar.gz: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors

Wat doe ik verkeerd? orangehrm-2.4.0.1.tar.gz staat in mijn /Home map. Ik heb LAMP geinstalleerd middels sudo tasksel.

Groeten John K

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 20:33:29 »
Doe voordat je het commando geeft eens een "ls -l *.tar.gz"

Zie je dan ook de file staan?

De melding geeft toch echt aan dat de file niet bestaat op die locatie...

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline John K

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/07, 15:55:22 »
Het installeren met :~$ sudo tar xvfz orangehrm-2.4.0.1.tar.gz is inmiddels gelukt. Maar waar kan ik het programma vinden?

Hieronder de manual, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Welke stappen moet ik volgen?

How to install OrangeHRM manually on Linux?

For Linux Installation these steps should be followed;

1. Retrieve the PHP source of OrangeHRM onto the directory that is configured as Apache Server htdocs directory;
      ex: /var/html/orangehrm/:~$ sudo tar xvfz orangehrm-2.4.0.1.tar.gz
   2. change the owner & group of the source directory (and all files and sub-directories within it) to apache. Run the following command in bash.
      ex: /var/html/orangehrm/
      chown apache /var/html/orangehrm/
   3. now you need to create the database. To do this get MySQL prompt (you should be logged in as a user having rights create databases and users). Create the database using command; (please note down the database name)
      CREATE DATABASE [orangehrm-db-name]
      then you need to create the tables using the script dbscript.sql residing in /orangehrm/dbscript directory. Then type in command
      SOURCE [path-to-doc-root]/orangehrm/dbscript/dbscript.sql
   4. In the MySQL server create a user account with all privileges, please note down the username and password since it will be required to configure the application to give it access to the database in step (5). You will also need the database name given in step (3). Use the commands as follows;
      GRANT ALL PRIVILEGES ON [orangehrm-db-name].* TO '[username]'@'%' IDENTIFIED BY '[password]' WITH GRANT OPTION;

SET PASSWORD FOR '[username]'@'%' = OLD_PASSWORD('[password]');
   5. Then you have to configure the application to give the authentication information it requires to access MySQL server. To do this rename file Conf.php-distribution(in /orangehrm/lib/Confs) to Conf.php and edit following settings. Set the following parameters;
      $this->dbhost = '[IP address of MySQL server]';
      $this->dbport = '[port no, of MySQL server]';
      $this->dbname = '[orangehrm-db-name]';
      $this->dbuser = '[username]'; //the user name of the account you created
      $this->dbpass = '[password]'; //the user name of the account you created
      $this->smtphost = '[SMTP server DNS or IP address]'; //the DNS or IP address
   6. Start or restart Apache server

Groeten John K

Offline AutoStatic

• Lid
    • autostatic
    • linux.autostatic.com - Audio Productie & Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/08, 10:37:10 »
OrangeHRM is zo te zien een PHP applicatie. Dan moet je eerst Apache2 (httpd pakket geloof ik) en mysql-server installeren. Maar ben je een beetje bekend met apache en mysql? Ah, nog niet helemaal dus: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/31190

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: OrangeHRM 2.4.0.1 installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/04, 21:15:26 »
John K, ik heb het tar bestand ook gedownload en uit gepakt. Je kan naar het instructie filmpje van 10 min kijken of de INSTALL.html doorlezen hoe je het moet installeren en een aantal dingen voor te bereiden bijv XAMMP Linux 1.6 installeren. Het is niet eenvoudig pakket om te installeren, maar lijkt mij wel te doen als je de instructies goed doorleest en de commando's juist uitvoert.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.