Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Samba mappen in Ibex  (gelezen 1516 keer)

Problemen met Samba mappen in Ibex
« Gepost op: 2008/11/04, 11:05:37 »
Ibex 8.10 geïnstalleerd. Wat blijkt? De met Samba gedeelde mappen geven problemen. In Nautilus blijven de mappen simpelweg leeg. In Gnome Commander worden ze verminkt weergegeven. (Meestal wordt de laatste letter niet getoond.) smbmount werkt wel weer gewoon. In Hardy 8.04 doen zich deze zaken niet voor. Daar zie ik in Nautilus gewoon de gedeelde mappen.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 14:50:58 »
+1

Ik heb dit ook voor.
Als ik naar smb://fnd/.... ga flikker ik in nautilus naar mijn home map. Ik denk dat hij na het aankoppelen deze direct umount?
Ik wacht op een patch...

Arvid

edit:
Ik heb gezien dat deze bug op launchpad al gereported is. Er stond als importace high op. Dus ik verwacht binnen de week een oplossing.
Het heeft te maken dat je een smb share van een oudere versie samba server wilt benaderen.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/07, 14:56:55 »
Het blijkt afhankelijk van de Samba server die ik benader. Een ander server kan ik probleemloos benaderen zowel met 8.04 als met 8.10. Ik heb (nog) geen idee waar het verschil in zit.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/07, 15:02:40 »
Heeft de samba server die je benadert toevallig een oude versie samba?
vb Externe HD met geïntegreegde samba server? Want er is een bug met het benaderen van verouderde servers.

mvg,
Arvid Van Essche

Re: Problemen met Samba mappen in Ibex
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/13, 22:43:02 »
Heeft de samba server die je benadert toevallig een oude versie samba?
vb Externe HD met geïntegreegde samba server? Want er is een bug met het benaderen van verouderde servers.

mvg,
Arvid Van Essche

Inderdaad. Ik gebruik een externe harde schijf aan een Asus WL-500g. Daarop draait Samba versie 2.0.10.

Wel vreemd dat Hardy er geen last van heeft en Intrepid wel.

Enig idee voor een oplossing of moet ik met Samba op de externe harde schijf aan de slag?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/15, 12:08:07 »
Citaat
Inderdaad. Ik gebruik een externe harde schijf aan een Asus WL-500g. Daarop draait Samba versie 2.0.10.
Wel vreemd dat Hardy er geen last van heeft en Intrepid wel.
Enig idee voor een oplossing of moet ik met Samba op de externe harde schijf aan de slag?

Dit probleem is er idd vanaf 8.10. Momenteel is er nog geen oplossing voor. Misschien kan je in uw geval de firmware updaten van je netwerk harde schijf. Als je al de nieuwe hebt, zal het afwachten zijn tot een update van samba. Ik heb wel gezien dat ze er achter aant zoeken zijn.
Ik heb het tijdelijk opgelost via FTP, maar dat moet je externe HD wel ondersteunen...

Vriendelijke groeten,
Arvid Van Essche

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/16, 21:59:20 »
Het begint een beetje vervelend te worden. Samba 3.0.14, de meest recente Samba beschikbaar voor de WL500g, geïnstalleerd, werkt het nog steeds niet. Ik krijg de neiging te downgraden naar Hardy.