Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thuisnetwerk via D-Link DI-524 router  (gelezen 1985 keer)

Offline force317

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Thuisnetwerk via D-Link DI-524 router
« Gepost op: 2008/11/02, 12:46:22 »
Kan ik een D-Link DI-524 router gebruiken om een thuisnetwerk op te zetten tussen :

2 Windows XP Home PC's;
1 dual boot Windows XP Home/Ubuntu 8.10 PC;
1 MSI notebook met Ubuntu 8.10 ?

Kan ik bvb een server maken door op de dual boot pc op de Ubuntu 8.10 harde schijf door bvb. Zope+Plone CMS ofwel Xampp+eGroupware of een ander CMS  te installeren en via de router deze installatie vervolgens bereikbaar maken vanaf alle andere pc's ? Het gaat wel om een intranet oplossing, dus afgeschermd van het internet.

Welke settings moeten mogelijk zijn/geaktiveerd worden op de router om dit soort verbindingen mogelijk te maken ?

Welke configuraties zijn nodig om de andere pc's via deze router toegang te verschaffen tot deze zope/plone server ?

Indien de D-Link DI524 niet in staat is om dergelijke funktie waar te nemen, welke is dan qua prijs/kwaliteit een goede server die dit wel aankan ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline rja

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 14:12:03 »
Zit gewoon een switch  in neem ik aan.

Je hoeft niks te doen, zou gewoon moeten werken.

Offline force317

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/02, 18:32:03 »
Wel best een vast ip adres instellen op de betrokken pc's ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline rja

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 19:53:33 »
Citaat van: force317
Wel best een vast ip adres instellen op de betrokken pc's ?
Voor de server wel.

Zeer onhandig een ip adres voor een server via dhcp.