Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleempje: kleine vensters verdwijnen naar de achtergrond  (gelezen 1421 keer)

Probleempje: kleine vensters verdwijnen naar de achtergrond
« Gepost op: 2008/11/02, 08:40:41 »
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een klein maar vervelend probleempje.
Het komt namelijk erg vaak voor dat kleine vensters zoals Rhythmbox, VLC en aMSN spontaan naar de achtergrond verdwijnen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor het probleem maar kan het nergens vinden.
kan iemand mij helpen dit op te lossen.

Alvast bedankt,
Erik.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 08:48:03 »
Klik op de bovenrand van zo'n klein venster met je rechtermuisknop en vink het vakje aan "altijd bovenop"
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/02, 08:51:36 »
Bedankt Prosper. Dat heb ik ook al een tijdje gedaan maar dan staat het venster dus ook echt altijd bovenop en moet je het dus weer wegklikken. Normaal is het zo dat als je een ander venster aanklikt het kleine venster naar de achtergrond verdwijnt. met de optie ¨altijd bovenop¨ gebeurt dat niet en da´s ook vrij irritant.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 09:17:33 »
Gebruik je misschien Compiz ?
Het woordje "spontaan" is me nu opgevallen in jeerste post en dat zou wel eens een instelling kunnen zijn van Compiz...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/02, 09:18:47 »
Ik gebruik inderdaad Compiz. Daar had ik de fout zelf ook al gezocht maar vind eigenlijk geen aanwijzing.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/02, 09:23:50 »
Ik zal het eens uitzetten en hoop op verbetering.
Dank je.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/02, 10:13:55 »
Het zou dan iets zijn met "lose focus"

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/02, 14:17:03 »
Door "Focus prevention level" off te zetten, zullen opstartende windows altijd de focus krijgen. Kan ook soms vervelend zijn, maar werkt voor mij beter dan andere instellingen.