Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Bureaubladachtergrond: effen kleur  (gelezen 2435 keer)

Offline Lexaldo

• Lid
[OPGELOST] Bureaubladachtergrond: effen kleur
« Gepost op: 2008/11/02, 07:41:07 »
Van alles geprobeerd maar ik ben niet verder gekomen dan het kiezen van een kleur, en dan houdt het op.

Hoe krijg ik die gekozen kleur als achtergrond?

« Laatst bewerkt op: 2008/11/29, 15:15:42 door Lexaldo »

Bureaubladachtergrond: effen kleur
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 07:55:40 »
Ik weet niet of er een kortere en elegantere manier is, maar ik denk dat je het zo kunt oplossen:
Maak met een willekeurig programma (bvb OOoDraw) een .png file aan met een leeg plaatje van willekeurige afmetingen. (Kies Exporteren)
Sla dit ergens op.
In het scherm van hierboven koes je voor toevoegen en je kiest dit plaatje. Kies bij stijl voor "schermvullend".
Als mijn idee goed is, zie je nu de achtergrondkleur.
Lukt dit nog niet zul je het plaatje op transparant moeten zetten met een plaatjesbewerkingsprogramma.

Edit: ik heb dat dus moeten doen, maar omdat ik niks van grafische programma's ken heb ik uiteindelijk bij Krita gevonden wat ik zocht: opacity op O % zetten bij Layer.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/02, 08:59:56 »
even op de kleur klikken en de  kleur die je wilt hebben selecteren op oke klikken en hij staat op je bureaublad.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 09:14:34 »
Zoals ik dus al schreef: er moet en elegantere oplossing zijn:  :)
dus gewoon in de keuzelijst het meest linksboven "plaatje" kiezen (datgene waarbij dan één seconde later verschijnt "geen" als je het aanwijst. Dit aanklikken en vervolgens de kleur selecteren, bevestigen met OK.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/02, 11:38:48 »
Citaat van: Prosper
Zoals ik dus al schreef: er moet en elegantere oplossing zijn:  :)
dus gewoon in de keuzelijst het meest linksboven "plaatje" kiezen (datgene waarbij dan één seconde later verschijnt "geen" als je het aanwijst. Dit aanklikken en vervolgens de kleur selecteren, bevestigen met OK.
Dat was hem; BEDANKT!

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/02, 12:06:24 »
Nou, je moet Hanssun bedanken hoor, die vond het ei van Columbus, ik was dat nog altijd aan het koken ... :lol:

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/02, 14:10:19 »
Citaat van: Prosper
Nou, je moet Hanssun bedanken hoor, die vond het ei van Columbus, ik was dat nog altijd aan het koken ... :lol:
Nou, allemaal bedankt dus (in het bijzonder Hanssun), en wat mij betreft is deze vraag opgelost. :-)