Hi iedereen,
ik heb onlangs een machine gereserveerd om kubuntu op te zetten, om geleidelijk het beestje te leren kennen en zo mezelf in Linux te werken.
Toch heb ik bij de installatie toch wel een héél vervelend probleem om de install kubuntu cd's te booten.
De hardware:
Athlon 2.6GHz, 2Gb ram, 80Gb HD, DVD/RW,
ATI 9800XT(agp), erin en 2 SyncMasters 245b+. (analoog aangekoppeld)
Hier is wat ik tot hiertoe gedaan heb om uit te vlooien wat er mis kan zijn.
Initieel had ik er een opensuse op geinstalleerd om uit te testen.
Bummer: netwerk kaart werkt niet, mijn schermresolutie wordt niet netjes gezet op breedbeeld (ik zie links-rechts een zwarte band ondanks 1920*1200 resolutie ingesteld), en ik denk dat ook mijn graka niet juist herkent is. (hoewel desktop effects het vrij vlot doen)
Gezien dit enkel als test moest dienen, en Kubuntu de final install moest worden was dit niet zo erg.
* Ik had al een install cd 8.10 beta van een paar maand terug en die boot netjes, maar blokkeert ergens midden in de installatie. (heb toen geen MD5 check gedaan)
* Ik heb een laatste release iso gedownload, (MD5 check is ok) en die CD boot NIET. De cd was geschreven in full speed.
* dezelfde cd geschreven in 8x met Nero. Boot ook niet.
* dezelfde cd geschreven in 4x met Nero. Boot evenmin.
* dezelfde cd geschreven in 4x met InfraRecorder. Boot evenmin.
Het leuke aan de 2 laatste cd's (de eerste 2 heb ik n geprobeerd) is dat ze perfect booten om de machine waarop mijn winXP nu draait.
Dus die cd's lijken in orde.
Even dacht ik dat OpenSuse hiervan de oorzaak was, en een manier had op de bootsequence te omzeilen ofzo.
Maar zelfs met de HD eruit, wil de machine niet booten met de kubuntu cd's.
Kan me iemand nog een tip geven wat ik nog kan doen om iets wijzer te worden?
Ik voel me op de zwarte lijst van Kubuntu staan

Ze willen mij nie meer