Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: remote desktop  (gelezen 1158 keer)

arnoldg

• Gast
remote desktop
« Gepost op: 2008/11/01, 22:00:46 »
Ik heb zojuist ubuntu geinstalleerd op mijn pctje

Nu wil ik deze graag via mijn windows pc kunnen benaderen, alleen ik krijg een zwart scherm, er wordt nog wel gevraagd om het wachtwoord. daarna een zwart scherm en nog wat later wordt de verbinding verbroken.

als ik lokaal zit, en ik start vncviewer dan gaat het wel werken.

wat of waar gaat het mis.

Offline joop905

• Lid
remote desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/01, 22:11:17 »
Welkom.
kijk eens onder Systeem==>Voorkeuren==>Bureaublad op afstand

GrJ.

arnoldg

• Gast
remote desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/01, 22:23:12 »
had ik gedaan, die heb ik volgens mij goed ingesteld, zoals het op diverse howto's vermeld staat.

connecten gaat wel, maar na het invoeren van het wachtwoord krijg ik een zwart scherm met een klein vierkantje

arnoldg

• Gast
remote desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 17:30:27 »
Is er verder niemand die dit probleem eerder gehad heeft. op de ubuntu machine werkt vncviewer wel, maar via het lokale netwerk (thightvnv) krijg ik een leeg scherm met de tekst please wait - initial screen loading. vervolgens de foutmelding

ReadExact: Socket error while reading.

wat kan dit betekenen.

de firewall in windows staat tijdelijk uit, maar dit hielp ook niet. ik weet niet hoe dit zit met ubuntu !?

Offline heian

• Lid
remote desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/02, 17:53:16 »
Hoi Arnoldg,

Vandaag ook de nodige uurtjes met remote desktop bezig geweest, werkte ook niet.

Tot ik deze thread vond:
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/10262/

Heeft niet direct met jou probleem te maken, maar probeer eens een andere (hoge) poort.
Hoop dat het helpt voor je

heian

arnoldg

• Gast
remote desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/02, 18:08:39 »
heb geprobeerd diverse poorten te gebruiken, maar helaas dit mag ook niet helpen. mischien andere tools die ik kan installeren binnen ubuntu liefst met howto heb nog niet zo heel veel verstand van ubuntu