Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na compiz configuratie computer grafisch vast  (gelezen 1693 keer)

HFLCUR

• Gast
Na compiz configuratie computer grafisch vast
« Gepost op: 2008/11/01, 19:39:26 »
Beste mensen,

Ben een beginner met Ubuntu maar ben erg enthousiast. Na configuratie van Compiz is mijn laptop echter grafisch vast komen te staan en komt na het opstarten niet verder dan het aanmeldscherm. Kennelijk iets te veel gevraagd. Hoe kan ik dmv Xterm (Intrepid) mijn settings zo veranderen dat ik weer verder kom?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/01, 22:30:35 »
Kan je na het opstarten het volgende uitvoeren.
toetsencombinatie alt f2 > metacity --replace

HFLCUR

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/01, 22:55:54 »
Done, maar niet gelukt.

Zoals aangegeven kom ik niet verder dan het aanmeldscherm en wachtwoord. Kan daar wel kiezen voor oa Xterm. Als ik daar metacity --replace invoer, krijg ik alleen maar een aantal windowmanager waarschuwingen: niet gelukt contact te leggen met de configuratie-server etc.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/01, 23:46:37 »
Wat doet hij pressies eigenlijk als je normaal inlogd in het aanmeldingsscherm (dus geen xterm sessie starten)
Wat voor een beeld krijg je dan?

HFLCUR

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/01, 23:50:15 »
Dan lijkt hij op te starten, maar krijg een zwart scherm met kunstige verticale lijntjes. Vervolgens keert het weer terug naar het aanmeldscherm.

Offline walterus

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/04, 17:37:41 »
Hallo ben nieuw op deze site en nog maar een tijdje bezig met ubuntu.Hardy Heron.
ik heb een paar dagen geleden het zelfde probleem gehad.volgens mij is de grafische kaart niet krachtig genoeg
oplossing:
opstarten in recovery mode en vervolgens doorstarten als root(drop to root shell prompt)
in terminalvenster invoeren om compiz volledig te verwijderen --   apt-get remove compiz-manager-settings
succes
heb ook een vraagje eveneens een probleem na installatie en deïnstallatie van compiz
mijn klavier staat op querty tijdens het pc opstart en de login, eenmaal verder opgestart staat hij azerty kan iemand mij zeggen hoe ik het van mij het begin op azerty kan zetten.thanks

Offline siegi

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/04, 17:51:50 »
euhm compiz-manager-settings verwijderen gaat hem niet veel verder helpen.  De configuratie blijft bestaan.

Wat ik persoonlijk zou doen is recovery mode > drop to rootshell > adduser gewenstenaam .
Zo maak je een nieuwe gebruiker aan en kan je terug beginnen met propere instellingen. Ik weet namelijk niet pressies waar de fout zit.

@walterus
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28796

HFLCUR

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/04, 18:27:55 »
Beiden: hartelijk dank voor jullie reactie.

OK, allereerst Siegi's advies opgevolgd: aanmaken van nieuwe user is gelukt en alle programma's werken.

Alle personal settings zijn echter verdwenen. Het is een oplossing, maar had het liefst toch dat ik compiz zo kan aanpassen dat ik niet te veel grafisch verlang. Als walterus het is gelukt met zijn voorstel, dan is dat zeker een optie.

Ik kom zelf echter nog dit tegen: 'systeem', 'voorkeuren', 'compizConfig Instellingen Beheerder'. Bij 'voorkeuren' kan je het schone profiel van de net aangemaakte user exporteren. Dit betreft denk ik dan alleen de instellingen voor Compiz. Het bestand wordt bewaard met extentie .profile.

Nu moet ik alleen denk ik nog opzoeken hoe ik onder de oorspronkelijke user het profile kan vervangen.

Wie helpt?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/04, 20:06:38 »
De instellingen van compiz worden opgeslagen in de verborgen mappen.
.config/compiz
.gconf/apps/compiz/

Als je deze verwijderd met behulp van
rm -r .config/compiz
rm -r .gconf/apps/compiz

HFLCUR

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/04, 23:38:51 »
Eh, klinkt niet als een oplossing. Gaat compiz bij gebrek aan deze config bestanden zelf weer standaard configbestanden aanmaken?

Na het aanmaken van de nieuwe users kan ik geen sudo rechten krijgen in de terminal. Ik krijg de mededeling ""user" is not in the sudoers file. This incident will be reported." Ik neem aan dat ik dus het beste via het aanmeldscherm moet kiezen voor Xterm en inloggen in mijn oorsprokelijke user instelling en dan de twee compiz config mappen verwijderen?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/05, 00:17:05 »
Compiz maakt dan idd terug default config bestanden aan. (zoals je die zou krijgen als je compiz voor de eerste keer start)

Die sudo melding.
Dit komt omdat de nieuwe account die je aangemaakt hebt niet in de admin groep zit.

HFLCUR

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/05, 01:43:00 »
Ja, dat was het. De rm opdrachten via het inlogscherm Xterm in veilige modus ingevoerd. Vervolgens gewoon weer in kunnen loggen.

Dank allen. Ik kan weer verder genieten van Ubuntu!

HFLCUR

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/05, 19:35:06 »
Gefeliciteerd, Hilco