Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik heb geprobeerd om mijn Ubuntu 8.04 te upgraden naar 8.10 maar dit liep fout. De installatie liep vast op de melding "ldconfig deferred processing now taking place"
Ik heb de installatie toen die melding verscheen nog anderhalf uur laten doorlopen, maar er gebeurde niets meer. Ik heb dan de computer maar afgezet (ik weet dat het een slecht idee was, maar veel anders zat er niet op).
Toen ik mijn computer herstarte, kon Ubuntu gewoon terug opstarten. Ik kreeg de melding dat er updates voor mijn systeem gevonden zijn en dan kreeg ik de foutmelding:
"Sommige updates kunnen niet geïnstalleerd worden. Voer een gedeeltelijke upgrade uit om dit probleem te verhelpen. Dit komt voor wanneer een vorige upgrade niet werd voltooid."
Ik denk, leuk, en klik op het knopje "Gedeeltelijke upgrade". Dan krijg ik de foutmelding:
"Kan niet upgraden. An upgrade from 'intrepid' to 'hardy' is not supported with this tool'.
Dus Ubuntu denkt dat hij versie 'Intrepid (8.10) is en dat hij probeert te upgraden naar Hardy (wat een downgrade is)
Ik zou nu ook gewoon de cd kunnen downloaden en zo kunnen installeren, maar dan moet ik eerst gigantisch veel gegevens overzetten naar mijn Windows schijf en daar heb ik echt geen zin in. Enkel als het echt zou moeten, ga ik over tot die stap.
Weet iemand wat ik zou kunnen doen met dit systeem om het terug op het juiste pad te krijgen?