Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open IRC-meeting - Discussie-topic  (gelezen 99914 keer)

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #250 Gepost op: 2010/07/27, 22:19:36 »
Iemand van de admins kan het uitzetten. Simpelweg door een vinkje te verzetten.

Mag jij me zeggen waar, want ik zie het niet.
Maar dan nog, de hype is al over hoor.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #251 Gepost op: 2010/07/28, 10:55:16 »
Iemand van de admins kan het uitzetten. Simpelweg door een vinkje te verzetten.

Mag jij me zeggen waar, want ik zie het niet.
Maar dan nog, de hype is al over hoor.

Admin > Posts and Topics > Bulletin Board Code
Maar dan de Nederlandse termen waarschijnlijk...
Zie hier: http://docs.simplemachines.org/index.php?topic=119

Maar als er toch niets met agendapunten en stemmingen op de irc-vergaderingen gedaan wordt, dan kunnen die wel afgeschaft worden.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/28, 10:57:25 door Johan van Dijk »

« Reactie #252 Gepost op: 2010/07/28, 14:22:57 »
Agendapunten waar niets mee is gedaan komen iedere maand weer terug totdat er wel iets mee is gedaan. Het is dus niet zo dat er punten ongemerkt verslonzen oid.

Stemmingen is een tweede. We hebben binnen het team ivm. het openstellen van teamdiscussies een discussie gehad over besluitvorming. In het algemeen was de consensus dat besluiten genomen worden door de personen die verantwoordelijkheid nemen voor de uitvoering. Er is daarom pas een toevoeging aan de wiki van de irc meetings gedaan:

Citaat
Maandelijks vindt er een IRC-vergadering plaats die open is voor iedereen. Tijdens deze vergaderingen kunnen beslissingen worden genomen en kan de status van eerdere beslissingen opgevolgd worden, er kunnen vragen gesteld worden en er kunnen nieuwe ideeën voorgesteld worden. Beslissingen over voorstellen worden genomen door degenen die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering hiervan. Dat kan tijdens de meeting gebeuren, maar ook later binnen het verantwoordelijke team.

Meer over besluitvormingsprocedures binnen ubuntu-nl is te vinden op de teamwiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Team/Teampagina#BesluitvormingUbuntu-nl . In de praktijk worden deze procedures echter meestal niet aangehouden, en ze zullen binnenkort zowieso aangepast moeten worden als de teamgedeelten open gaan.

« Reactie #253 Gepost op: 2010/08/10, 23:03:26 »
De log en de notulen van de irc meeting staan weer op de wiki. Graag even kijken of de notulen volledig en correct zijn.

Notulen

Log

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #254 Gepost op: 2010/08/10, 23:41:36 »
Sorry mensen, ben ik vergeten. Zal mijn agenda alarm eens moeten instellen op de 10e.
Heb de log doorgelezen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #255 Gepost op: 2010/08/10, 23:51:43 »
@Thomas de Graaff: De notulen zien er compleet uit.

De volgende vergadering vind plaats op Vrijdag 10 september 2010 van 19:30 tot 21:00

Voor de personen die aanwezig willen zijn (of er over twijfelen) kunnen zich 'inschrijven' op de pagina hieronder. Het inschrijven is zeker niet verplicht, maar geeft een beter overzicht wie er allemaal komen.
http://loco.ubuntu.com/events/team/261/detail/

Voor wie zijn/haar agenda op de computer bijhoudt is er ook een ical link voor alle 'evenementen' binnen ubuntu-nl

De vergaderingen die plaatsvinden is niet alleen bedoeld voor Teamleden, maar voor iedereen die mee wil denken over de onderwerpen die op dat moment spelen. Je hoeft de eerste keren niet meteen mee te discussiëren (mag natuurlijk wel) maar je mag ook rustig meelezen.

Een vergadering kun je bijwonen door naar http://chat.ubuntu-nl.org/ te gaan (of gebruik maken van xchat, empathy, pidgin etc), daar een nickname te kiezen en dan in het berichtenvenster de volgende regel te typen
/join #ubuntu-nl-meeting
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #256 Gepost op: 2010/08/11, 11:44:15 »
femke98, de naam die daar komt te staan is je gebruikersnaam van Launchpad (LP). Volgens mij is deze naam wel aan te passen, maar dan moet je even opletten dat ook de link naar je LP-pagina veranderd, alsmede ook je LP OpenId. Maak je op enkele sites gebruik van deze OpenId, dan zul je misschien wel opnieuw moeten registreren.

Volgens mij krijg je geen mails over deze events (correct me if i'm wrong), mocht dat wel het geval zijn, dan wordt deze gestuurd naar het email adres dat je in LP hebt opgegeven. Deze kun je ten alle tijden veranderen

Verder super dat je ook het goede voorbeeld geeft door te registreren. Zo zien we dat graag!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #257 Gepost op: 2010/08/25, 22:39:40 »
Zoals het er nu uit ziet ben ik er helaas de volgende meeting niet bij. Volgens mij gaat dit een heftige meeting worden, daar was ik graag bij geweest :o

Documentatie Terminal

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #258 Gepost op: 2010/08/26, 00:08:01 »
De vorige meeting was zo stom geweest om te zeggen dat ik wel ff iets zou doen :P. Namelijk bekijken hoe de teams hun maandelijkse voortgang bij zouden kunnen houden. En dat dit dan ook een beetje inzichtelijk is (naar buiten toe). Bij deze heb ik een eerste opzet gemaakt. Het idee is om gewoon simpelweg een subpagina te maken van de betreffende meeting.

Hierbij de voortgangspagina voor komende maand/meeting: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20100910/VoortgangTeams

« Reactie #259 Gepost op: 2010/08/26, 08:11:55 »
Nou, je bijdrage wordt in ieder geval erg gewaardeerd. :) Ik heb onderaan (nog fictieve) links toegevoegd naar vorige verslagen, dan is het voor mensen die even snel een indruk willen krijgen van wat er in de tijd gebeurd is makkelijk om de verslagen even snel door te kijken.

Is het een idee om in de agenda's van de meetings standaard een punt te zetten om even kort dit verslag te bespreken zodat eventuele onvolkomenheden, foutjes, niet ingevuld zijn, ter sprake gebracht kunnen worden? Er is nu standaard altijd punt 1, status eerder genomen besluiten, wellicht punt 2, korte bespreking voortgangsverslagen?

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #260 Gepost op: 2010/08/26, 10:39:57 »
Goed punt van die links naar vorige verslagen. Bij een tweede verslag hebben we er pas wat aan he?

Is het een idee om in de agenda's van de meetings standaard een punt te zetten om even kort dit verslag te bespreken zodat eventuele onvolkomenheden, foutjes, niet ingevuld zijn, ter sprake gebracht kunnen worden?
Ik zie dat er een voorstel is, en dat dit idee wordt gewaardeerd. Vervolgens ging ik kijken hoe we dit 'handig' op de wiki kunnen bijhouden. Maar ik mis nog een concrete invulling. Voor welke teams geldt dit bijvoorbeeld? Wanneer en hoe worden ze ingelicht? Ik stel voor dat dit op de meeting besproken wordt.
Wat mij betreft wordt dit dan ook een vast punt op de agenda. In de praktijk, als alles oke is, zou dit punt ook in één minuut afgerond kunnen zijn.

Verder heb ik een opmerking over punt 2. Ik zou zeggen, verander de naam van het subforum teams in "Gemeenschap" of iets dergelijks, en verplaats Ubuntu-NL hier naartoe..

« Reactie #261 Gepost op: 2010/08/26, 13:13:20 »
Ik stel voor dat dit op de meeting besproken wordt.

Lijkt me een prima plan. :)

Citaat
Verder heb ik een opmerking over punt 2. Ik zou zeggen, verander de naam van het subforum teams in "Gemeenschap" of iets dergelijks, en verplaats Ubuntu-NL hier naartoe..

Er is binnen het team (toen de discussie nog besloten was, dus vóór het opengaan van de teams gedeelten), het e.e.a. aan discussie geweest over de beste plek voor ubuntu-nl. De meningen zijn daarover verdeeld. Misschien is het goed om de argumenten voor de éne danwel de andere plek eens naast elkaar te leggen?

« Reactie #262 Gepost op: 2010/09/11, 11:19:11 »
De notulen van de afgelopen irc-meeting staan weer online.  Graag even controleren of deze correct en volledig zijn. (Ook de aanwezigheid van teamleden even checken aub.).

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20100910#Notulen

Verder zijn er een aantal zaken doorgeschoven naar de volgende meeting, en zijn de nog openstaande acties opgenomen ter bespreking op de volgende irc meeting. Graag ook deze even controleren op volledigheid en correctheid.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20101010

« Reactie #263 Gepost op: 2010/09/11, 14:36:27 »
Ik kwam nog een punt van de meeting van augustus tegen die doorgeschoven had moeten worden  naar september, maar niet daadwerkelijk was doorgeschoven. Deze heb ik nog toegevoegd aan de volgende meeting.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20101010#A4.AutowipeSteunpuntenkaart
« Laatst bewerkt op: 2010/09/11, 14:41:58 door Thomas de Graaff »

« Reactie #264 Gepost op: 2010/09/29, 09:53:16 »
Kan iemand de titel van dit topic aanpassen?

Misschien is het beter om de titel gewoon zoiets te maken?

"Voor iedereen van dit forum: iedere 10e dag van de maand een Open IRC-meeting"

Dan hoeft de titel niet iedere maand aangepast te worden.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #265 Gepost op: 2010/09/29, 10:11:45 »
Wat heeft tekst "Voor iedereen van dit forum" nou voor toevoeging? Die mag je wat mij betreft weglaten. De meeting is voor de hele Ubuntu-NL gemeenschap, en ja, ook voor mensen van dit forum... Open IRC Meeting zegt toch al genoeg...

« Reactie #266 Gepost op: 2010/09/29, 10:16:08 »
Klopt Wazzzaaa, ik zal het aanpassen.

« Reactie #267 Gepost op: 2010/09/29, 13:58:23 »
Maar nu is het niet meer meteen duidelijk wanneer de volgende meeting is. Ik weet het toevallig wel, maar niet iedereen weet dit en is een kleine moeite om even de datum aan te passen.
Overigens klopt de titel nu totaal niet meer. Iedere 10e dag van de maand kan je namelijk ook lezen als dat er iedere 10 dagen een meeting is. Bij deze even rechtgezet.

« Reactie #268 Gepost op: 2010/09/29, 14:18:03 »
Maar nu is het niet meer meteen duidelijk wanneer de volgende meeting is. Ik weet het toevallig wel, maar niet iedereen weet dit en is een kleine moeite om even de datum aan te passen.

Het mag dan een kleine moeite zijn, maar de ervaring leert dat deze kleine moeite vaak vergeten wordt, of dat het pas kort voor de meeting wordt aangepast. Op deze manier wordt dat voorkomen. Gelukkig staat er wanneer mensen het topic openen een verwijzing naar de wiki in het eerste bericht, waarop de agenda van de volgende meeting staat, waar wel de dag wordt vermeld.

« Reactie #269 Gepost op: 2010/09/29, 14:44:18 »
Zo beter @femke?
-De agenda en logs kunt u inzien op: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/#Vergaderingen
toegevoegd aan het eerste bericht.

« Reactie #270 Gepost op: 2010/09/29, 15:22:04 »
Goed idee om inderdaad een nieuw, sticky topic te maken :) Dan zet ik deze op slot en die zakt vanzelf wel.

« Reactie #271 Gepost op: 2010/09/29, 15:24:04 »
Inderdaad, dat is een goed idee en wil ik best doen :)

« Reactie #272 Gepost op: 2010/09/29, 15:26:00 »
Graag gedaan femke, jij ook bedankt :)

« Reactie #273 Gepost op: 2010/09/29, 15:33:29 »
Ja, zeker wel, dit is echt een hele verbetering :)

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #274 Gepost op: 2010/09/29, 19:15:23 »
Oke, ik was het niet helemaal eens met het sluiten van dat "grote topic".

Citaat van: Wazzzaaa
Ik vind het een beter idee om dit topic open te laten. En het eerste bericht te verplaatsen naar een gesloten sticky topic.
Hier bespreken we namelijk iedere maand weer wat dingen mbt de komende of afgelopen meeting..

Toen ik op submit klikte was het topic al gesloten.

Vervolgens opent testcees een discussie, hier wilde ik iets aan toevoegen, helaas bij submit was dat topic alweer gesloten.

Mijn punt was vooral het dikgedrukte in mijn citaat. Het lijkt me handig om 1 topic te hebben waar we af en toe wat inzetten over de komende/afgelopen meeting. Deze hoeft niet sticky te zijn ofzo.

aub, laat dit topic even open. En verder niet inhoudelijk ingaan op de acties van de mods.