Beste allemaal .
Met de nieuwe release van ubuntu 8.10 wil ik graag kde4.1 uitproberen .
Heb er al eerder mee gewerkt en wil me er toch wat meer in verdiepen .
Gisteren thuis gekomen iso gedownload en gelijk geïnstalleerd (vanaf usb ).
Tot me vreemde verbazing toen hij opstarten kreeg ik wel grub te zien alleen ik kon niets opstarten net of grub leeg was .
Nog maar een keer geïnstalleerd alleen dan met een gebrande cd .
Maar toen kreeg ik tijdens het installeren van de desktop de vraag of ik de kubuntu cd er in wou doen :S
Zelf via de netboot install vanaf usb kreeg ik het niet voor elkaar weer het grub probleem .
Nu draai ik weer ubuntu 8.04.1 want ik ben vanaf vanmiddag alweer tot een uur of 4 bezig geweest om hem der op te krijgen .
Toen maar op gegeven en ubuntu 8.04.1 geïnstalleerd .
Ik draai ubuntu wel in raid0 en heb hem daarom ook via de kubuntu alternate cd geprobeert te installeren .
Er zijn trouwens 2 dingen waar ik zelf achter gekomen ben .
Op elke server waar ik heb gekeken staat dat de alternate cd van 8.10 van 28 oktober is vind ik erg knap aangezien hij 30 oktober uitkwam .
voorbeeld :
http://ftp.telfort.nl/ubuntu-releases/kubuntu/intrepid/ En de normale live cd is van 29 oktober
2e ik heb gemerkt als ik hem brand dat de label van de cd niet : kubuntu-8.10-alternate-amd64 is maar kubuntu-8.10-amd is .
Wat waarschijnlijk de fout geeft of ik de cd er in wil doen .
Heeft iemand een oplossing of gedachten hier over ?
En sorry als ik een beetje ruw over komt maar na een avond en middag alles geprobeerd te hebben ben ik ¨lichtelijk¨ geïrriteerd
Niet tegen jullie btw