Hoe open je die? Niet.Die pakketten zijn niet voor Ubuntu bedoeld.Welke programma's wil je installeren?
Als er niks tussen staat wat goed werkt is het mogelijk om de rpm te converteren naar deb. Dat kan met alien (zit in de repo), wel goed opletten of de dependencies goed werden overgenomen. Dit gaat niet altijd goed.
Dat is alleen wel heel veel ingewikkeld werk, en niet nodig als de ingebouwde driver voor de MP150 gewoon werkt
ok, laat ik het hier even bij. Maar waarom levert Canon dan toch een rpm-pakketje?
Citaat van: Partynoudok, laat ik het hier even bij. Maar waarom levert Canon dan toch een rpm-pakketje?Omdat de meeste grote distro's rpm-gebaseerd zijn: Red Hat, Fedora, openSUSE, Mandriva.Maar inmiddels is Ubuntu zo groot geworden, dat het raar begint te worden dat er niet meer deb-pakketjes in de aanbieding zijn.
Dus als ik het goed begrijp zijn .deb-pakketjes bedoeld voor ubuntu? En zo ja hoe pak je die normaal gesproken uit dan?
Citaat van: PartynoudDus als ik het goed begrijp zijn .deb-pakketjes bedoeld voor ubuntu? En zo ja hoe pak je die normaal gesproken uit dan?Dubbelklikken, net als een .exe-bestandje in Windows.
Probeer eens,installeer alien,hiermee kun je rpm omschrijven naar deb, of dit altijd werkt weet ik niet.VOORBEELD:sudo alien gtk-splitter-2.0-1.i386.rpmthen you get deb package and install