Even voorstellen: Ik ben een beginner en heb een in het verleden al eens 7.10 op mijn Dell willen zetten wat destijds mislukt is vanwege geen ondersteuning voor mijn RAID0 controller.
Nu zag ik dat bij versie 8.10 er standaard meer ondersteuning is voor RAID0, maar installeren is wederom mislukt.
Ik heb dus een Dell 420 met 2 x 360GIG schrijven in RAID0 opstelling en nog een derde schijf.
De RAID schrijven zijn onderverdeeld in 3 partities. C voor vista D voor Data en E daar wilde ik Ubuntu op zetten.
Ik heb gebruik gemaakt van de Alternate CD i386 .
Ik wilde een dual boot maken omdat MS flight simulator nogn iet in Ubuntu kan.
Tijdens de installatie gaf Ubuntu al aan een RAID controller te herkennen en vroeg of ik die wilde gebruiken, ja dus!.
Teven gaf hij aan een Windows OS tegen te komen of ik die ook wilde behouden. Antwoord wederom JA!.
Na voltooiing van de installatie, kreeg ik na het opnieuw opstarten alleen de keuze mogelijkheid voor Ubuntu en de recovery ubuntu maar geen mogelijkheid tot Windows/vista.
Bij controleren van de hardeschrijven herkende Ubuntu alleen de D partitie, de C en E partitie en de 3 hardeschrijf werden niet gevonden.
Hierna ben ik middels SuperGrub weer terug gegaan naar Windows.
Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan of anders moet doen?
Graag hoor ik van jullie zodat ik ook van Ubuntu kan genieten.
Hartelijk dank alvast voor de moeite.
Rob