Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Downloadlocatie veranderen  (gelezen 725 keer)

azerty1234

• Gast
Downloadlocatie veranderen
« Gepost op: 2008/10/30, 12:14:35 »
Hallo allemaal.

Door een of ander vreemd probleem bij onze provider kan ik van bepaalde websites files niet downloaden of heel traag. Dit probleem heb ik ook al sinds ik ubuntu gebruik. De downloadsnelheid komt vrijwel nooit boven de 25 kB/s uit. Meestal tussen de 5 en 15 kB/s. Dit is gewoon enorm traag. Dit probleem ondervind ik met de Update-manager en Toepassingen--> Installeren en verwijderen. Ik weet als ik een andere bronlocatie in zou stellen dat ik dan gewoon goede snelheden krijg. Maar ik weet niet hoe dat moet. Dus in plaats van een downloadlocatie: nl.archive.ubuntu.com zou ik graag een connectie willen met een andere server die zich niet op dezelfde locatie bevind. Want van enorm trage verbindingen word ik gek.

Ubuntu 8.04
max downloadsnelheid 16Mbit.

99,9% van de website heb ik gewoon goede downloadsnelheid. Op mijn laptop heb ik dit zelfde probleem en heeft niets met ubuntu te maken want mijn windows machines heb ik ook dit probleem. Ik wil er gewoon omheen zegmaar. Wie kan me helpen ?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/30, 12:19:16 »
Kies een andere server voor de updates:

Systeem - Beheer - Softwarebronnen
tabblad Ubuntu software
Downloaden van....

Probeer daar eens de hoofdserver of een Belgische of Duitse server (klik op Overige...).

azerty1234

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/30, 12:24:32 »
Zo simpel dat ik er gewoon overheen heb gekeken :)
Ik kan ook niet wennen aan linux. Ben windows mannetje. Maar iig het werkt. Mn vader ook weer blij :) Thanx voor de snelle response

« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/30, 13:09:33 »
Wennen aan linux moet iedereen; zoals je ook moet wennen aan nieuwe verkeersregels of een andere werkomgeving.
Maar had je dan gedacht bij een windows probleem de support te krijgen zoals je die hier bij Ubuntu krijgt?
Je antwoord kan ik wel vermoeden: NEE
En zo wordt je binnenkort gewoon een Ubuntu mannetje.....lekker toch?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood