Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen  (gelezen 925 keer)

Offline mp

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Gepost op: 2008/10/29, 22:58:06 »
Heel vreemd: ik rip een cd met sound-juicer, wil hem in rhythmbox afspelen, en dat doet hij, behalve één bestand. Ik denk: tiens, foutje waarschijnlijk, en verwijder het bestand, en rip het nogmaals, opnieuw wil rhythmbox het niet afspelen. Opnieuw denk ik: toeval, ik verwijder het bestand, rip het nogmaals, maar nog steeds wil rhythmbox niet afspelen. Ik denk, hmm, hier moet iets aan de hand zijn, probeer het bestand af te spelen met VLC, en ja hoor, die doet het wel. Ook Totem doet het.

Dit is één van de bizarste dingen die ik de laatste tijd ben tegengekomen. Het zou fijn zijn als iemand me kon helpen. :)

(voor de geïnteresseerden: het gaat om Ouroborous van The Mars Volta, van hun nieuwste album: 'the bedlam in goliath')

Offline mp

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/30, 09:41:10 »
Zoals ik al dacht, geen antwoorden :D. Te bizar voor woorden. Ik neem het jullie niet kwalijk. ;)

Offline lizardman

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/30, 10:25:10 »
inderdaad zeer vreemd verschijnsel.... nog nooit meegemaakt.
Heb je al geprobeerd om het nummer te rippen naar een andere codec als mp3?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline mp

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/30, 11:04:26 »
Ja, nu wel, vreemd, mp3 gaat wel. Het blijft dus enkel een probleem met .ogg. Heel erg vreemd, want het mp3 bestand dat ik nu gebruik is zelfs geconverteerd van het .ogg bestand dat niet speelt.

Offline Tom

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/30, 13:49:47 »
Citaat van: mp
Ja, nu wel, vreemd, mp3 gaat wel. Het blijft dus enkel een probleem met .ogg. Heel erg vreemd, want het mp3 bestand dat ik nu gebruik is zelfs geconverteerd van het .ogg bestand dat niet speelt.
Niet totaal zo vreemd.
Ik zet na install Sound juicer altijd op MP3.
Veel autoradios MP3 spelen geen ogg bestanden.
Idem met  MP3 spelers.
Je kunt Ryhtmbox wel op afspelen zetten voor Ogg dan speelt hij beide bestanden af MP3 en ogg.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhythmbox
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline mp

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/30, 14:19:16 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: mp
Ja, nu wel, vreemd, mp3 gaat wel. Het blijft dus enkel een probleem met .ogg. Heel erg vreemd, want het mp3 bestand dat ik nu gebruik is zelfs geconverteerd van het .ogg bestand dat niet speelt.
Niet totaal zo vreemd.
Ik zet na install Sound juicer altijd op MP3.
Veel autoradios MP3 spelen geen ogg bestanden.
Idem met  MP3 spelers.
Je kunt Ryhtmbox wel op afspelen zetten voor Ogg dan speelt hij beide bestanden af MP3 en ogg.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhythmbox
Maar Rhythmbox speelt hier enkel .ogg. Hij speelde de rest van de cd (ogg bestanden) af. Enkel dat éne liedje niet. Zet ik dat om naar mp3, dan doet ie het wel.

Offline lizardman

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/30, 15:09:18 »
Hmm, blijft een vreemd verschijnsel.
Ik heb nog niet eerder van zoiets gehoord.
Bovendien heb ik er dus ook geen verklaring voor op de plank liggen.. ;-)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Tom

  • Lid
Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/30, 15:57:36 »
Citaat van: mp
Citaat van: wandarooze
Citaat van: mp
Ja, nu wel, vreemd, mp3 gaat wel. Het blijft dus enkel een probleem met .ogg. Heel erg vreemd, want het mp3 bestand dat ik nu gebruik is zelfs geconverteerd van het .ogg bestand dat niet speelt.
Niet totaal zo vreemd.
Ik zet na install Sound juicer altijd op MP3.
Veel autoradios MP3 spelen geen ogg bestanden.
Idem met  MP3 spelers.
Je kunt Ryhtmbox wel op afspelen zetten voor Ogg dan speelt hij beide bestanden af MP3 en ogg.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhythmbox
Maar Rhythmbox speelt hier enkel .ogg. Hij speelde de rest van de cd (ogg bestanden) af. Enkel dat éne liedje niet. Zet ik dat om naar mp3, dan doet ie het wel.
De wondere wereld van de Computer , hardstikke mooi.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Rhythmbox wil één song van een cd niet afspelen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/31, 11:24:10 »
Ik zou het als bug melden op Launchpad.