Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mail van desktop op laptop  (gelezen 1228 keer)

Offline hang-oor

• Lid
mail van desktop op laptop
« Gepost op: 2008/10/26, 17:32:38 »
Ik wil graag mijn mail (evolution) van mijn desktop op mijn laptop kunnen gebruiken. Met remote desktop kan dat, maar dat vind ik niet erg handig. Dus dat wil ik anders.

Ik had gedacht aan het volgende enkel de uitvoering wil mij niet lukken.

-ik maak een ssh verbinding van mijn laptop naar desktop (dat lukt me wel)

-de mail (evolution) van mijn laptop moet nu gebruik gaan maken van de mail instellingen van mijn desktop

maar

ik kan in evolution nergens iets vinden waar ik een pad kan aangeven voor mailinstellingen en mail

en met symbolic links ben ik ook niet zo bekent.

Wie kan me verder helpen?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/27, 11:26:57 »
Een symbolic link zou in principe moeten gaan. Denk er dan wel aan dat de versie van evolution op laptop en desktop dezelfde moeten zijn.
Maar dan zou ik wel gebruik maken van sshfs zodat de home map van desktop steeds op dezelfde plaats wordt gemount.
ln -s /mnt/desktop/home/user/.evolution /home/user/.evolutionDeze lijn zou moeten werken als desktop gemount word onder /mnt/desktop.

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/27, 22:08:56 »
Na veel gepruts werkt het deels. Heeft me wel alle mail gekost, die heb ik per ongeluk verwijderd :-( (en geen back-up natuurlijk). Ach ik heb ook ooit eens alle files waarvan ik owner was tegelijk verwijderd.... dus kan nog erger.

Het werkt gedeeltelijk.

-kan verbinden met sshfs
-heb symbolic link werkend

-kan de inbox mail zien en openen, maar dan is het bericht leeg.

maar bij verzenden nieuwe mail krijg ik het volgende:

Timed out trying to get lock file on /home/jeroen/.evolution/mail/local/Inbox. Try again later

Ik heb geen idee waarom.

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/08, 20:48:59 »
Na enig gegoogle blijkt het te maken hebben met benodigde rechten. Maar volgens mij heb ik overal toegang tot.

Nog ideeen? Ik kan natuurlijk ook alle mail laten doorsturen naar een gmail account, maar dat vind ik niet zo'n mooie oplossing.

Offline ESM

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/08, 21:06:51 »
Met Thunderbird pak ik gewoon de hele Thunderbird map in de home dir en zet die naar mijn laptop...werkt prima, complete synchro. Overstappen?
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB

Offline Dave

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/09, 15:46:39 »
dat kan met Evolution ook maar dat is zijn vraag niet.

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/10, 23:17:58 »
Het kopieren van mappen wil ik juist voorkomen. Moet je altijd weer opletten wat de nieuwste is, en het moet toch makkelijker kunnen?