Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enkele vragen :)  (gelezen 935 keer)

Bjorn89

• Gast
Enkele vragen :)
« Gepost op: 2008/10/23, 17:21:01 »
Zo gisteren Ubuntu geinstalleerd.

Alles werkt grootendeels "out of the box", maar er zijn wat kleine dingetjes waar ik niet uitkom

1. Mijn geluid doet het alleen als ik een koptelefoon heb aangesloten, heb al 3 guides gevolgd. Bij eentje deed het geluid het, ma naar een restart was het weg?

2. Mijn enter knop wilt niet werken in de search knop rechtsboven in firefox 3.0?

3. Mijn wine voert zichzelf niet uit als ik dubbelclick op een .exe?

4. Als ik op school zit "fontys" krijg ik mijn draadloos netwerk niet aan de gang, hier ook al enkele guides voor gevolgd. Mijn bekabeld netwerk thuis werkt wel uitmuntend.

Kleine irritaties, maar voorderest mag ik Ubuntu wel ;)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/23, 17:42:48 »
2:

Werkt de enter alleen daar niet?

3:

rechtermuis op een .exe bestand --> Eigenschappen --> Tab openen met --> Wine Windows Programmalader aanvinken.

4:

Onder windows toevallig een extern programma als secure2w nodig om wireless verbinding te maken?

Offline Anco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/23, 18:14:44 »
Ten eerste om wat voor computer(laptop in dit geval wss) gaat het? En wat voor geluidskaart zit erin.
Kijk eens bij volumeregeling, bij schakelaar, of daar toevallig headphone staat aangevinkt.
Weet je ook nog welke guide werkte (tot de restart)?
En welke versie heb je geinstaleerd? 8.04?
Linux user #485563

Offline Nick1890

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/23, 18:18:57 »
@Dvdmeer: Bedankt voor de WINE-tip. Zal ik eens proberen want dubbelklikken op .exe-file werkt bij mij evenmin.
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Bjorn89

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/23, 19:10:36 »
Citaat van: dvdmeer
2:

Werkt de enter alleen daar niet?

3:

rechtermuis op een .exe bestand --> Eigenschappen --> Tab openen met --> Wine Windows Programmalader aanvinken.

4:

Onder windows toevallig een extern programma als secure2w nodig om wireless verbinding te maken?
3Alleen bij Firefox 3.0, echter als ik de LIVE-cd erin doe werkt het wel?
4Nee, daar kan ik ook gewoon connecten met het invullen van mijn gegevens(exact dezelfde als ik in Ubuntu gebruik[/b]

Citaat van: Anco
Ten eerste om wat voor computer(laptop in dit geval wss) gaat het? En wat voor geluidskaart zit erin.
Kijk eens bij volumeregeling, bij schakelaar, of daar toevallig headphone staat aangevinkt.
Weet je ook nog welke guide werkte (tot de restart)?
En welke versie heb je geinstaleerd? 8.04?
Het is een zelfgemaakte laptop(xodd) dit zijn geloof ik laptops die zelf worden uitgeleverd aan grote fabrikaten.

De chipset die erin zit weet ik wel (ICH8).
Heb al gelezen dat het om een intel-hda-model gaat, echter zover nog geen succes met huidige guides

Helaas, de guide ben ik kwijt, en uiteindelijk had ik net helemaal geen soundcard meer(alsa kon niks dedecteren).

Ben van ellende momenteel maar een fresh install aan het doen, haha maar nog steeds dezelfde problemen :)

Bedankt voor jullie reacties

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/23, 19:27:07 »
Onder 8.04 heb ik ook veel problemen gehad met het geluid met een snd-hda-intel. Heb dit wel weten op te lossen (http://wordpress.dvdmeer.nl/?p=70)

Maar onder 8.10 geen enkele problemen met geluid. 8.10 komt over een week officieel uit.

Offline Anco

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/23, 19:34:44 »
Citaat van: dvdmeer
Onder 8.04 heb ik ook veel problemen gehad met het geluid met een snd-hda-intel. Heb dit wel weten op te lossen (http://wordpress.dvdmeer.nl/?p=70)

Maar onder 8.10 geen enkele problemen met geluid. 8.10 komt over een week officieel uit.
zelfde hier met een hda intel geluidskaart, vandaar dat ik al tijdje de beta draai van 8,10
Linux user #485563