Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifikaart omzetten naar het beveiligde gedeelte van mijn FON point  (gelezen 1018 keer)

frogg

• Gast
Ik gebruik een oude laptop om kennis te maken met Linux. Met de installatie DVD van de Dosgg heb ik probleemloos Ubuntu 6.10 geïnstalleerd. De laptop heeft een interne WIFI kaart, die direkt mijn FON point herkende. Helaas herkent hij alleen het publieke gedeelte van mijn FON point. Ik heb verbinding met internet, want ik kan via het publieke gedeelte mijn eigen site bereiken. Onder Windows stelde ik dan een ander voorkeursnetwerk in. Via welke stappen doe ik dat met Ubuntu?

Offline Cumulus007

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Wifikaart omzetten naar het beveiligde gedeelte van mijn FON point
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/22, 17:41:19 »
Waarom heb je Ubuntu 6.10 geïnstalleerd? versie 8.04 is de meest recente en over 8 dagen komt zijn opvolger...

frogg

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/22, 20:17:00 »
goede vraag!

De DOSgg bracht twee jaar geleden een DVD uit met een dubbele Ubuntu 6.10 versie, een LIVE en en installatieversie op één DVD. Eerst uitproberen en dan installeren ideaal. Vervolgens kreeg ik een laptop (IBM thinkpad 2373 1,4 G P4 40G HDD 512 MB) met Windows erop, die de HDD niet meer herkende. Dus een geweldig moment om risicoloos mijn eerste stappen op linux gebied te zetten. Was ik al langer van plan, maar kan mijn "werk" machine daar niet voor riskeren.
Wel, het uitproberen én installeren van Ubuntu 6.10 verliep vlekkeloos. Het is me zo goed bevallen dat ik helemaal om wil, en heb inmiddels verschillende versies van linux in huis om uit te proberen en te leren. Ook xubuntu en vectorlinux voor de oudere systemen. Verder ben ik me aan het inlezen op de diverse sites.
Ik heb nergens een goede matrix kunnen vinden van systeemvereisten en linux versies. Vooralsnog is 6.10 een leerversie. Misschien kun je iets zeggen over de systeemvereisten van de laatste Ubuntu versie en de hierboven vermelde gegevens van mijn laptop.

groet

Frits

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/22, 23:57:31 »
Citaat van: frogg
goede vraag!

De DOSgg bracht twee jaar geleden een DVD uit met een dubbele Ubuntu 6.10 versie, een LIVE en en installatieversie op één DVD. Eerst uitproberen en dan installeren ideaal. Vervolgens kreeg ik een laptop (IBM thinkpad 2373 1,4 G P4 40G HDD 512 MB) met Windows erop, die de HDD niet meer herkende. Dus een geweldig moment om risicoloos mijn eerste stappen op linux gebied te zetten. Was ik al langer van plan, maar kan mijn "werk" machine daar niet voor riskeren.
Wel, het uitproberen én installeren van Ubuntu 6.10 verliep vlekkeloos. Het is me zo goed bevallen dat ik helemaal om wil, en heb inmiddels verschillende versies van linux in huis om uit te proberen en te leren. Ook xubuntu en vectorlinux voor de oudere systemen. Verder ben ik me aan het inlezen op de diverse sites.
Ik heb nergens een goede matrix kunnen vinden van systeemvereisten en linux versies. Vooralsnog is 6.10 een leerversie. Misschien kun je iets zeggen over de systeemvereisten van de laatste Ubuntu versie en de hierboven vermelde gegevens van mijn laptop.

groet

Frits
Ik adviseer 8.04, want dat is een LTS-versie. 8.10 zal slechts een gewone versie zijn.
Systeemeisen:
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze

frogg

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/23, 00:07:51 »
Dank, vooral ook voor de link, waar ook de downloadsites op staan. Ik ga nu eerst 8.04 downloaden en installeren. Ik meld me wel met het resultaat

frogg

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/26, 20:22:51 »
Opgelost! na installatie van Ububtu 8.04 werkt het perfect.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/27, 13:06:10 »
Mooi zo. Een beetje vreemd om een Ubuntu van meer dan 2 jaar terug te installeren :P