@Gandyman: sorry dat ik even een paar opmerkingen maak op je reactie, Je stelligheid is mijns inziens op een aantal punten niet terecht. S.v.p deze reactie NIET zien als kritiek op je post, maar het gaat erom dat de poster wordt geholpen. First things first.
Intrepdg Ibex heeft nix met de router te maken.
Dat klinkt helder maar is het niet. Bovendien deels onterecht: routers moeten nu eenmaal door een systeem (op de PC) worden herkend, en er wordt niet voor niks linuxsoftware gemaakt voor dit soort situaties. Kortom: het O.S. heeft er veel mee te maken.
Intrepid Ibex is een paar stappen verder dan Hardy Heron en voor draadloos misschien wel meer dan een paar stappen.
Ik vat het niet verkeerd op, geloof me, al maak je me voor rotte vis uit

Ik wil wat punten duidelijk maken zodat ook voor newby's duidelijk is.
Een router is een opzichzelf werkende computer.
Jouw PC heeft een OS met al dan niet software wat een draadloze verbinding kan maken.
Dit zijn 2 heel verschillende zaken.
Of het OS wel of niet geschikt is voor draadloos ben ik het ook mee eens.
Maar een router die plat gaat ( zoals wij dat noemen) heeft een aantal oorzaken.
En die staan los van het OS.
Oorzaak 1:
De firmware is niet in orde, er zit een bug in.
Oplossing is andere firmware.
Oorzaak 2:
Een programma op de PC opent teveel kanalen tegelijk waardoor de router het niet meer kan verwerken.
Oorzaak 3:
Het geheugen van de router is te klein waardoor het snel volloopt en dus stopt alles.
Oplossing is om het geheugen te dumpen naar een IP adres op je LAN zodat het geleegd word.
Meestal gebeurd dit bij 32MB geheugen zo rond de 3 a 4 Gig data doorvoer.
Dit komt wederom door oorzaak 1 zie hierboven.
Ik weet ook dat dit kan gebeuren bij de WRT54GL, echter pas zo rond de 6 a 9 Gig data doorvoer.
Waar ik echter op wilde duiden is dat ik de WRT54GL al jaren ken als een zeer betrouwbare router die zelden tot nooit plat gaat.
Echter ik stel wel altijd in dat hij zijn geheugen (logs) moet dumpen indien die vol zijn zijn naar een IP adres op het LAN.
Dit hoeft niet een bestaand IP adres te zijn.
Naar verluid heeft Spider net pas die router gekocht en ik heb alleen ervaring met de oudere modellen waar dus de oudere firmware opstaat.
Deze router is splinternieuw en waarschijnlijk zit er ook nieuwe firmware op.
Hier kan dus wederom een bug in zitten die dit veroorzaakt.
En ik blijf erbij dat wanneer de router vastloopt dit nix te maken heeft met de computer die ermee verbind, oftewel het OS wat op die computer staat.
Dus of we hier praten over Dapper Drake of Hardy Heron of Intrepdg Ibex maakt nix uit.
Het probleem zit seq in de router firmware of instellingen.