Een tijdje geleden kreeg ik bij de check van de harde schijf allemaal foutmeldingen, er zouden allerlei verwijzigingen niet goed zijn. Ubuntu vroeg of dat gerepareerd moest worden, dus daar zei ik overal "ja" op. Sindsdien doen echter de bookmarks in firefox het niet meer goed. Dat wil zeggen: met de oude al bestaande bookmarks is niets mis, maar als ik een nieuwe wil toevoegen verwijst die later naar een heel andere pagina die ik op een ander moment heb bekeken. Best lastig als je net een cybook hebt aangeschaft en dus de sites waar je ebooks kunt vinden graag wil opslaan. Ook worden pagina's die ik na die datum voor het eerst heb bezocht niet meer getoond bij de suggesties als ik een adres intik. Firefox onthoudt ze echter wel ergens, want die pagina's zie ik ook wel terug als adres in een bookmark die ik voor weer een andere pagina probeerde aan te maken.
Ik heb al geprobeerd om met synaptic Firefox geheel te verwijderen door daarin te zoeken op het woord Firefox. Daarna weer geïnstalleerd, maar toen voelde ik al nattigheid toen ik mijn oude bookmarks gewoon nog had. En inderdaad, het probleem was nog steeds niet opgelost. Wie weet wat ik nog meer kan doen zonder de hele harde schijf leeg te gooien en Ubuntu in zijn geheel opnieuw te installeren?